Gå til innhold

Ang det ekle temaet bæsjing på do...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når lærte dere barna deres/kommer dere til å lære barna deres å fjerne bremsespor med dokosten? Kom plutselig til å tenke på at det kanskje er noe vi allerede burde ha lært eldstemann for lengst og bør begynne å lære mellomste, men vil ikke ha masse gris på badet heller fordi de ikke klarer det ordentlig. Hvordan gjør dere dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min på tre vil gjerne ordne opp, men får assistanse:-) Hvor gammel er din eldste da?

Skrevet

Den eldste jenta vår begynte å vaske badet for ca 1,5 år siden, det var nok første gang hun brukte dokosten også. Ups....litt sent kanskje!? :P Hun er forresten 14 år.

Skrevet

Eldste her er 6 år. Vi gjør det for ham ennå, men ikke så lenge til han kan gjøre det selv, tenker jeg. Heller vente litt for lenge enn å dryppe rundt på badet med skitten dobørste rundt på badet:-)

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Jeg har lært mine dette fra de begynte å gå på do. Vi gjorde det til en vane å spraye litt først og så vaske over med dobørsten. Jeg gjorde det i starten mens de fulgte ivrig med, og når de begynner å gå alene vasker de selv også. Glemmer de det så roper jeg dem inn på badet igjen.

Spør bare

"Har du trukket ned?" -ja...

"Har du vasket hender?" -ja...

"Har du vasket kanten?" Da ser jeg fort på blikket hva svaret er ;)

Jeg er en av de som brekker meg av møkk oppetter kantene så jeg har vært veldig hard på dette fra dag 1. Da eksmannen bodde her hadde han EN jobb i huset, å vaske badet ;)

Skrevet

Gutten min på elleve har måttet ordne opp etter seg i hvert fall et par år... og egentlig syns jeg han burde begynt litt før... Får begynne litt før med minstemann på tre, he he :-)

Skrevet

Eldste er snart 10 år *rødme*... Jeg har bare ikke tenkt på det for å være helt ærlig, men vet hva vi skal begynne med i morgen i hvert fall! ;) Tror ikke jeg vil slippe 5-åringen og 3-åringen til enda.

Skrevet

Vi snakker om det hver gang de har bæsjet. Er det bæsj igjen i do? Da må vi vaske! Men jeg gjør det ennå. Eldste er 5, og jeg har litt panikk med tanken på at hun skal danse rundt med dokosten...

Skrevet
Vi snakker om det hver gang de har bæsjet. Er det bæsj igjen i do? Da må vi vaske! Men jeg gjør det ennå. Eldste er 5, og jeg har litt panikk med tanken på at hun skal danse rundt med dokosten...

Hehe....samme som meg, barn og dokost, ser for meg vill spredning av bakterier. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...