Gå til innhold

Dere som bor på landet eller litt øde til.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjerne med masse skog og mark rundt dere, og ingen naboer vegg i vegg, og heller ikke gatelys..

Hvordan klarer dere å bo slik uten å grøsse/være redde?

Jeg tør foreks ikke være alene på hytta, når kvelden kommer å jeg ser rett oppi den store og mørke skogen så kjenner jeg grøssningene på ryggen...fytti...er sikker på at det går en morder rundt der:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det går så fint atte! Og statisktisk sett er det vel større sjanse for å treffe på en potensiell morder i en by full av lys, enn å treffe på en lignende uti "ingenmannsland"! Er eklere å treffe på en elg, spør du meg, ikke fordi elgen (vanligvis) er farlig, men fordi man skvetter så inni hampen når man plutselig står 10 meter fra et dyr på 200 kilo! :P

Skrevet

Følte meg mye tryggere da jeg bodde slik enn det jeg gjør nå (bor relativt sentralt nå) dersom jeg var alene på kvelden/natten.

Gjest Filifjonka
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva jeg skulle være redd for?

Jeg er enig med Tommelopp!, det er vel mange flere potensielle farer i en storby enn langt ute på landet...

Skrevet

hehe, ja jeg vet jo at farene er større i byen. Bor selv i en stor by, men har har jeg likevel naboer tett i tett og lys i gatene!

jeg husker en gang jeg gikk tur på hytta, riktignok ikke alene det tør jeg ikke, så plutselig så jeg noen øyne, jeg trodde jeg skulle daue...så viste det seg at det var et dyr, et rådyr eller en mink, etter eller annet. Det var så svart mørkt at man ikke så 1 meter foran seg!! ekkelt...men heller treffe på en hjort eller en morder da, men synes det er ekkelt med skog..:/

HI

Skrevet

Jeg går mye i skogen, og i og med at jeg stort sett gjør det om kveldene, er det mørkt på mange av turene mine. Jeg har hunder, og de er fine turkompiser da! :D

Gjest Filifjonka
Skrevet

Jeg har hund, og jeg går mye tur på ettermiddag/kveld. Hodelykt er en fin oppfinnelse :) .

Når det er vinter er det for mye snø til å gå i skogen, men det er favorittstedet mitt så sant jeg kommer meg fram der. Det er deilig og fredelig å gå på myke skogsstier og høre på stillheten. I går kveld gikk jeg tur til klokka var over ti, og jeg var ikke redd. Det er ikke noe å være redd for...

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Jeg tenker som deg hi, vet det er tryggere i følge statestikken, men er det at OM det skjer har ejg ingen å rope på, løpe til.. Og så har jeg sett for mange skrekkfilmer alle villmrak, snarveien og mange flere en med skumle menn som drepte alle i skauen hang de opp end i trær og greier.. Huff, jeg har ødelagt meg selv for telttur for alltid :(

Skrevet

Føler meg helt trygg. Verre i byer. Har bodd der og. Opplevde at folk titta inn vinduene om kvelden. Selv om det var kjente skvatt jeg skikkelig. I tettbygd strøk er et mange flere "rare" folk å ta av. En nabo opplevde at en mann hadde sneket seg inn i huset på dagtid lagt seg under senga og krøp ut når naboen og frue hadde lagt seg, grøss.

Er det noe under senga her er det i verte fall et uskyldig dyr av type mus,ekorn osv

Skrevet
Jeg tenker som deg hi, vet det er tryggere i følge statestikken, men er det at OM det skjer har ejg ingen å rope på, løpe til.. Og så har jeg sett for mange skrekkfilmer alle villmrak, snarveien og mange flere en med skumle menn som drepte alle i skauen hang de opp end i trær og greier.. Huff, jeg har ødelagt meg selv for telttur for alltid :(

Ja, villmark filmen og div andre skrekkfilmer handler jo om øde plasser og typisk ute i skogen der INGEN kan høre dem om noe skjer:P

Sjelden det spilles inn en skrekkfilm i et borettslag i byen liksom, og det nok litt som du sier, skjer det noe i skogen har du ingen å rope på, og er helt hjelpesløs.

HI

Skrevet

vi bor på landet. har også bodd midt i sentrum. føler meg mer trygg her.

i sentrum så gikk folk rett utenfor veggen min.

nå så hører vi biler på veien. det er det. vi har et nabo hus med ingen som bor der. utrolig deilig.

vi har det ganske åpent her.

opplever faktisk at det er mange som bryr seg om man ser noe unørmalt.

mange som bor rundt her som ser huset vårt. og ser om det er noe unormalt som skjer her.

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet
Ja, villmark filmen og div andre skrekkfilmer handler jo om øde plasser og typisk ute i skogen der INGEN kan høre dem om noe skjer:P Sjelden det spilles inn en skrekkfilm i et borettslag i byen liksom, og det nok litt som du sier, skjer det noe i skogen har du ingen å rope på, og er helt hjelpesløs. HI

Se filmen naboer det er spilt inn i en leilighet i byen:P Men er mer psykologisk og ikke skrekk SKREKK liksom, så ja helt enig! Sjeldent du ser noen løpe etter noe med kniv ol nedover Karl Johan...

Skrevet

Skog er noe man blir vant med. Nå bor jeg landlig men uten skog, og jeg savner skog :)

Jeg har også hund, det hjelper mye når man er ute alene i mørket. Men jeg tenker som regel: en voldtektsmann stiller seg seg ikke opp i en slik skog, eller på et slikt øde sted! Da må han risikere å stå leeeeeeeeenge før noen aktuelle offer dukker opp! Voldtektsmenn går i parker nær byer de! Og mordere? Vell de står nok ikke langt til skogs de heller! De velger folksomme steder.

Klart det kan skje et innbrudd eller slikt, men sjansen for det er nok større i tettbebygde strøk! Var oftere redd når jeg bodde i en sokkel i et boligfelt, enn hva jeg er her på landet, med flere hundre meter til nærmeste nabo! Det er nemlig slett ikke sikkert at noen reagerer selv om de hører litt roping i ett tettbebygd strøk/by...

Skrevet (endret)

Jeg er en reddhare, så jeg strever litt... Ser ikke filmer av typen Villmark og sånn. Da måtte jeg bare ha flyttet. Liker ikke så godt å gå tur i mørket alene. Ikke at jeg er mørkredd eller noe. Jeg vil bare ikke at de kjempesvære rovdyrene som lurer i flokk i veikantene skal få spise meg til middag.

Endret av Trilletralle;)
Skrevet

nei trives best på landet eg :) men ville ikkje vært ute på alene på kvelds tid i en by :P det synnes er eg drit skummelt :P

selvsagt rare skummle folk her og men i byer der det bor mye folk er det selvsagt flere skummle folk :P og her kjenner alle alle. i en by er du mer alene når du er ute.

her er det max 1 gang i året at noen blir dopa på en fest eller ett utested. mens i en by er det dagligdags liksom. så føler meg tryggest her :)

Skrevet
hehe, ja jeg vet jo at farene er større i byen. Bor selv i en stor by, men har har jeg likevel naboer tett i tett og lys i gatene! jeg husker en gang jeg gikk tur på hytta, riktignok ikke alene det tør jeg ikke, så plutselig så jeg noen øyne, jeg trodde jeg skulle daue...så viste det seg at det var et dyr, et rådyr eller en mink, etter eller annet. Det var så svart mørkt at man ikke så 1 meter foran seg!! ekkelt...men heller treffe på en hjort eller en morder da, men synes det er ekkelt med skog..:/ HI

hihi, et rådyr eller e mink faktisk! det er ganske så stor forskjell på disse dyrene og hvor i terrenget øynene er! :)

vi bor på bygda, men vi bor sentralt og har gatelys på ene siden av eiendommen på baksiden er det en mørk mørk skog, den er mørk på dagtid også.. men jeg er ikke redd for skogen for den er så tett og jævlig at ikke en gang katten gidder å gå inni der.. :) verre er det med at folk går rett forbi huset her på kveld/natt o spesiellt i helgene når de er beruset.. er ikke utrygg eller redd for meg eller mine kjære, men det er en del bråk som følger med fulle folk..

ellers elsker jeg å være på hytta, og hjemme hos mine foreldre som har et hus i skogen og bare ett nabohus.. der er det mørkt og stille og deilig å være :) jeg er ikke redd for dyr, de fleste av dem oppdager mennesker på lang avstand og stikker før menneskene aner at de har blitt oppdaget :) eneste som er litt ekkelt er når reven hyler tett atmed huset.. ja, og alle edderkoppene! :)

føler meg mer utrygg når jeg går på gaten i oslo i "ukjendte" strøk på lyse dagen enn hva jeg gjør i skogen her på natta :)

Skrevet

Jeg føler meg tryggere i skogen aleine enn på en litt dunkel bakgate i en eller annen by. I skogen er det bare dyr som stort sett er mer redd meg enn jeg er redd dem uansett. Ikke noe å være redd for.

Skrevet

Tror problemet med å bo øde til er at dersom noe skulle skje (og det skjer faktisk innbrudd osv på landet) så er det lengre til nærmeste nabo, ingen å rope til, og ingen steder å "flykte".

Jeg har bodd mid i en større europeisk by, midt i Oslo og midt ute på ødemarka på Vestlandet. Mest husredd på landet og mest gateredd i Oslo. Ellers omtrent likt :)

Skrevet

Er oppvokst i byen, men flyttet ut på landet for endel år siden. Var ikke redd da jeg bodde i byen, men blir reddere for hver gang jeg er tilbake... Ikke noen spesiell grunn tror jeg. Sikkert bare tanken på alt som skjer i en by. Husredd har jeg aldri vært, men her føler jeg meg trygg uansett hvor jeg går. Har ennå ikke opplevd å møte på mordere. Rådyr har jeg derimot møtt på, opplevde å sykle rett på et en gang i nattemørket. Skumleste jeg har opplevd siden jeg flyttet hit.

Huff, minnes en gang en full mann hadde kommet inn vinduet og lagt seg til å sove i skittentøyet i vaskekjelleren da vi bodde i byen. Kunne ikke skjedd her, for de fulle menneskene klarer ikke å gå så langt som det er fra nærmeste hus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...