Anonym bruker Skrevet 8. august 2012 #1 Skrevet 8. august 2012 Jeg har permisjon fra en jobb jeg var fast ansatt i og hadde 170kr i timen. Nå er jeg vikar i en annen jobb og får 130 kroner timen. Hva har jeg krav på?Noen mener jeg skal ha samme lønn der som det jeg har jobbet meg opp til i den andre jobben, men blir det korrekt da? Er 25 år hvis det har noe å si da.
<3 2G <3 Skrevet 8. august 2012 #2 Skrevet 8. august 2012 Kommer helt an på hvilken bransje du jobber i. Sjekk med fagforeningen din.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2012 #3 Skrevet 8. august 2012 Ingen automatikk i det. Du forhandler lønn på hver enkelt arbeidsplass:-)
Anonym bruker Skrevet 8. august 2012 #4 Skrevet 8. august 2012 kan jeg forhandle lønn som vikar?blir ikke det litt dumt eller?
Anonym bruker Skrevet 8. august 2012 #5 Skrevet 8. august 2012 Du har vel hatt en samtale i forbindelse med ansettelsen? Da er det vel ikke unormalt at lønn er tema, uansett om du skal ha vikariat eller fast ansettelse? Jeg synes ikke det er rart å forhandle lønn uansett om man er vikar eller fast ansatt, man vil jo tjene best mulig i alle tilfeller;-)
Anonym bruker Skrevet 8. august 2012 #6 Skrevet 8. august 2012 ja skjønner, men(Hvor rart enn dette høres ut)jeg vil ikke virke storforlangende:P
Anonym bruker Skrevet 8. august 2012 #7 Skrevet 8. august 2012 Du får tilbud om jobb og en lønn. Du forhandler og takker ja/nei. Vil du ha den gammle lønna går du tilbake til den jobben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå