Anonym bruker Skrevet 8. august 2012 #1 Skrevet 8. august 2012 Hei Jenta mi skal begynne i barnehagen i mitten av September. Jeg tenkte å begynne å få tak i det ho trenger Jenta mi er 11 mnd når ho skal begynne i barnehagen. Hvilken str. er det lurt å kjøpe da? 80 eller 86? Kan tenke meg ho bruker sikkert 74/80 når ho er 11 mnd..
Anonym bruker Skrevet 8. august 2012 #2 Skrevet 8. august 2012 Ville kjøpt 80. Spesielt yttertøy bør være noenlunde passelig, er det for stort blir det bare vanskelig å bevege seg.
Gjest peacock Skrevet 8. august 2012 #3 Skrevet 8. august 2012 Hei, se på vekstkurven hennes - lurt at hun passer vinterklærne hele vinteren og høstdressen også til våren! Her er mini ca 74 cm når han runder året, så vi har kjøpt str 80. Vinterdressen kan han fortsatt svømme i, men er redd for at 74 fort blir for lite siden han har vokst ut av klærne sine akkurat når han har bikket nummeret på de. Her ser det ut som om han ikke bikker 80 før ved tidligst 1,5 år, så tror en parkdress i 80 holder fint til våren også. Gummistøvler har vi kjøpt i str 20-22 (myke støvler fra refelks), han bruker nå 18-19 ca. Skal kjøpe mokkasiner i 20-21 også. De vokser jo ikke så fort lengre, så jeg ville absolutt sjekket persentilskjemaene fra who (om hun har fulgt kurven sin frem til nå): http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/illustrasjoner/percentilskjema-29924.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå