Gå til innhold

Kattekreket har klort opp den splitter nye skinnsofaen min...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk ny skinnsofa og lenestol i går, og da jeg våknet i dag var det tett i tett med riper og klorehull på armlener og seter... Så ufattelig irriterende! Noen som har gode råd til hvordan jeg kan få kattekrekene (har 2 stk) til å ligge unna sofaen framover? Valgte skinnsofa da vi venter barn, og det er lettere å rengjøre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke en yttergang du kunne lagd "sengeplasser" til kattene så de kunne være der om natta? Hvis du har en dør du kan lukke vel og merke.. Så setter du vann og litt mat der så kan de sove der om natta når du ikke har oversikt over hva de gjør.

Skrevet

åååh så utrrolig irriterende.

Her får ikke katten være inne i huset om natten og når vi ikke er her. Da blir han forvist til sitt rom på vaskerommer (er lyst og fint med vinduer og egen katteluke) Han får heller ikke ligge i sofaen. Syns det er ekkelt med alle de uendelige hvite kattehårene over alt.

Skrevet

Uff, føler med deg! Var utsatt for dette selv. Er de gamle? Det ga seg når de ble litt eldre og ikke hadde kattunge-faktene. De herjet som besatt i sofaen vår..den er nå kastet for lengst...Gjorde vel ikke saken bedre at de var 2. Da skal de jo lekesloss og springe etter hverandre. Gjerne med klørne ute i skinnsofaen...:P

Skrevet

Hiv dem på hauet og rævva ut av huset :D

Skrevet

Det er dessverre veldig vanlig at katter klorer opp møbler.Og av erfaring så gjør de det ofte uansett .Har 4 katter på 12-13 år og de får ikke lov til å være i stua om natten eller når vi ikke er hjemme.Det har hjulpet en del.:)Men vi har ikke nye møbler nå som vi har småbarn og katter .

Føler med deg , veldig kjipt!

Gjest Løvemusene
Skrevet

Når vi kjøpte skinnsofa så "kjøpte" vi den på en måte til kattene når vi har 3 stk.. kommer ikke unna riper :) så det var ikke så høy banning når vi så første kloremerke. Nå klipper jeg klørene til kattene og de lager ikke så ofte riper i sofaen, bare hvis de er uheldige og skvetter mens de ligger på sofaen. De kvesser ikke klørene på sofaen da??? For da kan det være lurt å kjøpe flere klorestativ å ha i nærheten. Det er ikke noe problem hos oss i hvertfall... men det er jo kjipt da :P

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet
Hiv dem på hauet og rævva ut av huset :D

LOL :D

Sofaen min ser ikke ut. Jeg kjeftet så mye på katta at han til slutt skjønte poenget. Tror jeg da. Det kan hende han legger onde planer.

Skrevet

Pusene deres er bevisste små vesner, og de har i motsetning til deg fått med seg at skinnsofa er BLODHARRY.

Derfor gikk de sammen i går kveld og diskuterte hva de kunne gjøre for å kvitte seg med styggedommen fra Harryland.

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet
Pusene deres er bevisste små vesner, og de har i motsetning til deg fått med seg at skinnsofa er BLODHARRY. Derfor gikk de sammen i går kveld og diskuterte hva de kunne gjøre for å kvitte seg med styggedommen fra Harryland.

Enda mer LOL. Hahaha! :D

Skrevet

Ja det var jo kjempelurt å kjøpe skinnsofa når du har katter.Premie til deg!

Du får kjøpt katt-deg-vekk-spray du kan spraye på sofaer..har det sikkert i dyrebutikker osv.

Skrevet

Vi får ikke våre til å slutte, selv om de ble eldre. De elsker skinn. Kjøpte også fordi alle sa det var mye bedre med skinn med 3 små pluss dyr i hus. Kasta sofaen på hue og rævva ut av huset. Den nye flotte sofaen får være i fred.

Elste har aldri vært så ille da. Han klorer søndre og sammen 3 klorebrett i året :-) Bedre det...

Skrevet

Jeg har ikke hatt noe problemer med katter som klorer på møblene i det hele tatt jeg. Har to katter. Kjøpte klore/klatrestativ samtidig som jeg skaffet katt og var veldig konsekvent på at den sku klore der, begynte den å klore på sofaen (hendte seg de prøvde seg når de var små), så bar jeg de elegant bort til klorestativet og viste dem hvordan det funket. Ikke verre å lære dem å bruke klorestativ enn det er å lære dem å bruke katteluke eller kattedo. Det finnes også en spray som man kan få kjøpt for å spraye på klorestativet som kattene blir helt tullete av. Prøv det. Her går forøvrig kattene fritt hvor de vil og har egen katteluke. De er heldigvis aldri på benken eller intressert i annen mat enn sin egen, så stort sett har jeg og har hatt lite problemer med dem.

Men alle veit at katter har klorebehov, og så hvis du ikke har tatt alle nødvendige forhåndsregler for å hindre at kattene skal klore på sofaen, kan du forsåvidt takke deg sjøl.

Skrevet

Lurer på om du kan få noe igjen på innboforsikringen. Hvis den virkelig har tett i tett med tydelige kloremerker og hull. Du får neppe dekket noe om det bare er små riper. Verdt å sjekke ut er det vel uansett. Ellers har vel de fleste sagt det meste. Klorestativ og kattene i et annet rom om natten.

Skrevet

Og det å ha katt i hus er koselig fordi?????

Skjønner ikke at noen frivillig skaffer seg disse skapningene - hvor er fornuften i det, liksom :P de røyter, slikker seg i rumpa, legger (halv)døde mus og fuglunger på trappa, pisser i naboens hage, drar med seg sykdommer - OG ødelegger møbler...

Skrevet

Hørt om å skaffe et klorestativ til katten?? Hvis du ikke har det fra før av da, slik er det..kattene sin favoritt plass er ofte der vi sitter mest, altså gjerne den fine sofaen!!

Skrevet

Tusen takk for gode råd folkens.. :)

Kattene har et splitter nytt stort og fænsi klorestativ.. hadde ikke sett for meg at de skulle klore all verden på sofaen, de gjorde ikke det på den forrige. Vi har en stor 2-romsleilighet med åpen løsning, og må nesten stenge av soverom/bad-delen på natta nå som det kommer baby, slik at de må være i stua (som henger sammen med gangen og kjøkkenet)... Kattedoen står på balkongen, men jeg har ikke hjerte til (eller nerver - om de skulle finne på å hoppe) å stenge dem der ute..

Skal skaffe catnipspray til klorestativet og forsøke å disiplinere disse gamle kreka (som er over 10 år og nok har fått litt for fri oppdragelse)... og sjekke opp innboforsikringa, takk musemor :)

HI

Skrevet
Og det å ha katt i hus er koselig fordi????? Skjønner ikke at noen frivillig skaffer seg disse skapningene - hvor er fornuften i det, liksom :P de røyter, slikker seg i rumpa, legger (halv)døde mus og fuglunger på trappa, pisser i naboens hage, drar med seg sykdommer - OG ødelegger møbler...

Hatt katt i alle år, og har aldri vært plaget nevneverdig av noe det du nevner. Katter beskytter MOT sykdommer de, ved å holde området rundt fritt for rotter.

Og takk til dem for at de vasker stumpen sin selv, jeg har allerede en unge, trenger ikke vaske enda en i rumpa ;)

Skrevet

Tusen takk for gode råd folkens.. :)

Kattene har et splitter nytt stort og fænsi klorestativ.. hadde ikke sett for meg at de skulle klore all verden på sofaen, de gjorde ikke det på den forrige. Vi har en stor 2-romsleilighet med åpen løsning, og må nesten stenge av soverom/bad-delen på natta nå som det kommer baby, slik at de må være i stua (som henger sammen med gangen og kjøkkenet)... Kattedoen står på balkongen, men jeg har ikke hjerte til (eller nerver - om de skulle finne på å hoppe) å stenge dem der ute..

Skal skaffe catnipspray til klorestativet og forsøke å disiplinere disse gamle kreka (som er over 10 år og nok har fått litt for fri oppdragelse)... og sjekke opp innboforsikringa, takk musemor :)

HI

Jeg sliter med rasekatten min som klorte på sofa. Mens hannkatten klorer klorebrett sønder og sammen, så bytter 3 i året i hvertfall. Kjøpte et fancy et til rasekatten. Men den likte ingen av de. Så lærte fort at det enkle er ofte det beste :-)

Ville bare si at kan jo hende de ikke liker klorebrettet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...