Gå til innhold

Trodde datateknikerne hos politiet fant passordet til facebook om

Anbefalte innlegg

Skrevet

de tok inn maskinen, vet i alle fall de har lest mailer når det er snakk om kriminelle forhold og da har de gått inn på e-post kontoene, så litt rart om de ikke kan finne passordet til en facebook konto:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rart hvordan arbeidsgivere kan snoke i andre folk sine facebook-profiler og innhente fullstendig irrelevant informasjon (som for eksempel at medarbeider bruker å se på Paradise Hotel på fritiden), mens politiet får problemer med å åpne facebook-konto i saker om kidnapping...

Skrevet

Jeg vet at politiet har lest og kommet seg inn på noen bekjente av meg sine e-poster med og hente hardisk for og finne bevis i en straffesak, og jeg tviler sterkt på at mistenkte ville oppgitt passordet til sin private e-post konto. Forøvrig har jeg samme passord på både mail og facebook slik at jeg skal ha minst mulig av passord og forholde meg til!

Skrevet

Har vel kanskje noe med lovlighet å gjøre?

Politiet kan jo ikke drive med ulovlig hacking og å få ut slike opplysninger fra Facebook på lovlig vis selv med en rettskjennelse er visst ikke så lett...

Skrevet
Rart hvordan arbeidsgivere kan snoke i andre folk sine facebook-profiler og innhente fullstendig irrelevant informasjon (som for eksempel at medarbeider bruker å se på Paradise Hotel på fritiden), mens politiet får problemer med å åpne facebook-konto i saker om kidnapping...

Da er det folk som har åpne profiler vet du. Tror du virkelig en arbeidsgiver hacker kontoen til sine ansatte? Hun som er forsvunnet har ikke en åpen profil.

Skrevet

Mange har vel et eget mailprogram som de åpner uten passord.

Så klart er det forskjell på å se en annens fb-profil utenfra, og åpne denne med personens eget passord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...