Gå til innhold

kontantstøtte for 2-3 åringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om noe er avgjort ang kontantstøtten til 2-3 åringer? Vet at Kristiansand kommune har drøftet at de vil beholde den.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den har falle vekk. Om nokon kommunar ynskjer å behalde den, så skjer dette lokalt. Eg har iallefall fått brev frå NAV ang dette.

Skrevet

Jeg snakket nettopp med kommunen her jeg bor, og hun sa at det er kommunen som skal ordne med kontantstøtte for de mellom 2 og 3, mens nav fortsatt skal ha de som er mellom 1 og 2. Slik det er her, får man kun kontantstøtte for 2åringer hvis de ikke har barnehageplass i det hele tatt, der gjelder ikke halv plass slik det gjør hos nav på 1åringene. Men det var kanskje ikke dette du lurte på?

Skrevet

Jo det var det jeg lurte på;-) men hvilken kommune bor du i da? Da må man kanskje søke hos kommunen da, ikke noe som går automatisk? Det ville passet meg utmerket ettersom minsten blir 2 i oktober og ikke har barnehageplass.

Skrevet

Jeg bor i moss i østfold, og her har den ikke falt bort, bare kommunen som har overtatt for 2åringene. Det går ikke automatisk tror jeg. Men ring din kommune og spør, her fikk jeg raskt og oversiktlig svar av ei hyggelig dame ihvertfall.

Men det er altså ikke alle kommuner som er med på dette. Jeg fikk også beskjed om å søke samme mnd som barnet fyller år, pga behandlingstiden. De får jo fra mnd etterpå. Så jeg skal søke i morgen til min frøken som fyllte 1 år forrige uke. Da får jeg fra 1.september med førstw utbetaling 30.september.

Man får jo etterbetalt tror jeg, hvis man ikke søker samme mnd, men det er jeg ikke helt sikker på, så ikke ta det for sikkert.

Skrevet

Kr.sand kommune har innført kontantstøtte for 2-3 åringer. 4000,- pr mnd.

Sjekk kommunens hjemmesider hvor du også finner søknadsskjema.

Må være bosatt i kommunen. I sør har bl.a Søgne, Mandal og andre kommuner også innført dette.

Just google it...

Skrevet

Åååå takk for svar, you make my day:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...