Gå til innhold

Dere med BF som ikke betaler bidrag.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har han samvær? Eller er han ikke interessert i det heller? Tenker på de tilfellene hvor far er bidragsdyktig men nekter å betale.

Og vil dere gi samvær? Eller må dere svelge den kamelen? Bare lurer.....er i den situasjonen selv. Han har ikke sett henne på 2 år, nekter nå å betale (det blir nå en sak via nav), men krever å få komme på besøk "sånn innimellom" når det passer for ham.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke bf her nektet å betale, men vi har hatt noen runder om hva han skal betale. Samvær er noe helt annet, kan ikke påstå at han er særlig ivrig selv. Jeg har gitt opp å få til noe fast, det eneste kravet jeg har nå er at han gir meg beskjed i god tid, og det kan du også kreve. Du kan ikke nekte han samvær, uansett om han betaler eller ikke, men du kan kreve å få vite det i god tid i forveien (om det kun er et kort besøk på noen timer ville jeg forlangt 1-2 uker).

Skrevet

Her betaler ikke barnefar bidrag, nav har regnet han som at han ikke kan betale men han har jobb nå , hadde ikke det i starten. Han har flyttet til et annet land og dette landet deler ikke ut informasjon til nav så de får det kun om han selv er villig til å gi rett info. Derfor er det ikke vits å prøve å få bidrag nå.

Jeg nekter han ikke kontakt med barna, men jeg tilrettelegger ikke for at han skal ha det heller.

Han får komme på besøk og overnatte noen dager om han gir beskjed i god til og vi ikke har andre planer i den perioden.

Tidligere har jeg gjort alt jeg kan for at barna skal kjenne pappaen sin men han gidder ikke ta initiativ selv så da har jeg sluttet å bruke energien på det.

Han vet han får snakke med de om han ringer når de er våkene og de er hjemme men jeg ringer aldri til han for at barna skal snakke med han lengre.

Og han har ringt 2 ganger på et år så interessen er ikke stor akkurat.

Barna får heller ikke gaver til jul og bursdag av han så jeg regner med at han blir helt borte etterhvert

Det som er at du kan ikke selv om du ønsker nekte han samvær selv om ikke bidraget dukker opp. Men det betyr ikke at han kan komme når det passer han og at du må avlyse eller gjøre om på dine planer for at han plutselig vil se dattera si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...