tyrjente76*mammatil2imars10* Skrevet 8. august 2012 #1 Skrevet 8. august 2012 dette er vel egentlig et innlegg for aleneforeldre debatten, men større sjanse for svar her. etter brudd med barnefar, så har det blitt problemer med samarbeid. han er ofte syk (?) og kan ikke ha samvær med barna. (hver onsdag og annenhver helg). kan jeg kreve sykmelding av han/ekstra bidrag for dette? jeg syns at han skal stilles litt til ansvar for hvordan han 'behandler' ungene sine. tviler på at han er så syk,da det nok kun er for at jeg ikke skal få gjennomføre mine evt planer.han har blitt helt sykelig sjalu.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 8. august 2012 #2 Skrevet 8. august 2012 Du noterer ned alle gangene han avlyser samvær og så gir du beskjed til ham at du kommer til å søke om økt bidrag på grunnlag av faktisk samvær der du vil vedlegge notatet om alle gangene han avlyser.
tyrjente76*mammatil2imars10* Skrevet 8. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 8. august 2012 vi har privat avtale om bidrag, men ja, jeg får nevne det for han.
Fire småtroll Skrevet 8. august 2012 #4 Skrevet 8. august 2012 Om han er syk er det vel vanlig å bare utsette samværet? Alle kan jo bli syk av og til så når det skjer kan du jo si at da kan han heller ta ungen en langhelg neste gang eller en dag ekstra neste uke? De fleste pappaer vil jo ikke gå glipp av samværet med barnet (selv om det selvfølgelig finnes de som overhodet ikke bryr seg). Skjer det veldig ofte, og han ikke vil ta igjen samværet når han blir frisk ville jeg sagt ifra at da må det få konsekvenser for bidraget.
Gjest Filifjonka Skrevet 8. august 2012 #5 Skrevet 8. august 2012 Jeg er enig med LykkeFryd. Skriv opp alt, hver gang han avlyser og grunnen han oppgir. Vær så objektiv du kan når du skriver det ned - ikke sleng på beskrivende adjektiver hvor det kommer fram at du er oppgitt. Dato, klokkeslett og "Far avlyste samvær. Han sier at han har influensa." holder. Lag deg en bok, eller en fil på pc'en. I siste tilfelle, ta sikkerhetskopi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå