Anonym bruker Skrevet 8. august 2012 #1 Skrevet 8. august 2012 Vanskelig å finne no på nett syns jg...
lUmlUm med tulla si Skrevet 8. august 2012 #2 Skrevet 8. august 2012 http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/ Her står det mye info om dietten, og jeg synes du bør lese hele, og forstå den før du starter denne type diett. Det står også eksempler på hva slags mat du kan putte i munnen, og hva slags innhold det bør ha... Her: http://www.matvaretabellen.no/ kan du finne ut hva hver enkel matvare inneholder. Har du begynt på dietten allerede, eller har du tenkt å begynne? Jeg vil ikke anbefale det i det hele tatt, det blir noen jævlige uker! Slapp, konstant sliten og kraftløs, ingen motivasjon til ting lengre, ingen ork... Veldig svak og skjelven. Jeg mistet også matlysta etter ei uke, og selvom jeg fortsatte på dietten, stoppet vektnedgangen. Så det er viktig å spise nøyaktig det du skal ha hver dag for å gå ned. Med en gang du føler deg i ulage, skal du stanse dietten. Det er også viktig med treninga du ser på linken jeg skrev over her, ellers vil du ikke få full effekt. Jeg har ikke prøvd denne selv, men jeg har hørt mye mer positive ting om den, og den kan man gå på over lengre tid; http://majakristine.com/2010/05/31/ketolyse/
Papegøyeblomst Skrevet 8. august 2012 #3 Skrevet 8. august 2012 Det blir mye kjøtt/fisk/egg - er på dag 8 nå, og har gått ned 4 kg :-) Jeg bruker diett.no for å sette opp måltidsplaner - der kan man sette inn alle matvarer for alle måltider, og nederst summeres det hvilken verdi du har valgt (rullegardin øverst på høyre side der du kan velge protein, fett, karb, kcal etc) Du må spise nøyaktig - formelen er 2,5g protein x ønsket sluttvekt. F.eks jeg vil ned til 60kg, dablir mengden 2,5x60 = 150 g protein pr. dag. Dagsmengden av fett og karbo må være max 20g. NB! Det er viktig å ta tran elier omega 3, og vitamintabletter i tillegg. Jeg begynner å få vanskeligheter med å få i meg så mye protein lenger, så jeg har bestilt meg proteinpuver for å erstatte ihvertfall ett måltid pr. dag. En typisk dagsmeny for meg : Frokost: 4 eggehviter (kokt eller omelett, med 50g kokt skinke,eller noen scampi e.l. + salat eller agurk Lunch: en kyllingfilèt, med 1/2 squash m krydder Middag: 2-300g karbonadedeig eller strimlet svinekjøtt m kokte grønnsaker - deler gjerne middagen opp i 2 måltier. Snacks/kvelds: 100g frosne bær. Inget fett/olje å steke i , jeg bruker lit vann i panna, damper eller steker i ovnen. Du kan bruke så mye krydder du vil. Dette er temmelig mye å få i seg på en dag - men kcaloriinntaket er veldig lavt. Hvis du trener, skal d fokusere på styrke, ikke utholdenhet. Du kan tillate deg en oppkarbingsdag hver 7-10 dag, hvor du spiser normalt, som du ville gjordt før dietten. good luck!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå