Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #2 Skrevet 7. august 2012 Litt for sært for min del. Men er jo deres sønn, så dere bestemmer:)
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #4 Skrevet 7. august 2012 Navnet Eine er spesielt i mine ører, Martin er jo et vanlig navn.. Kombinasjonen derimot= spenstig.. hehe
Kjærepære Skrevet 7. august 2012 #5 Skrevet 7. august 2012 Jeg liker mange spesielle navn, men syns Eine har lit lite.. tja.. substans, på en måte. Funker kanskje bedre som fornavn nr 2?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #6 Skrevet 7. august 2012 Siden du spør... JEG syntes Martin er et fint navn. Ikke et navn jeg ville brukt til mitt navn, men jeg liker det. Eine, sorry må nok ta tommelen ned på det navnet. Syntes det er merkelig rett og slett.. Kombinasjonen er også, spesiell...
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #7 Skrevet 7. august 2012 Jeg liker det, jeg! Synes de to navnene passer fint sammen, og er ikke tungt å uttale. Fungerer greit på "rope inn til middag-testen" :-) Selv om jeg personlig heller ville brukt Heine Martin! Da blir det liksom litt mer et "ordentlig" navn. Heine er et forholdsvis normalt fornavn, med kjent opprinnelse, betydning og som har vært brukt i Norge i mange år. Eine lukter nykonstruert skrivemåte, og betyr i tillegg enten "den ene tingen", "ensom/alene" og/eller rett og slett einebærbusk på nynorsk og mange dialekter. Er DET et navn du vil gutten din skal ha? Et dobbeltnavn blir ikke mindre unikt av at begge navnene er eksisterende etablerte navn, det er kombinasjonen som er unik!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #8 Skrevet 7. august 2012 Har en nabogutt som heter Eine Jeg er kjempeglad i det navnet, men tok meg litt tid å bli vant til det. Det ironiske er at de er to søsken som heter Eine og André. Martin er jo et veldig vanlig navn, så blir jo en litt morsomt "vri" om jeg kan si det slik . Helt ærlig synes jeg ikke de navnene klinger sammen, men nydelige nav separat! Jeg ville personlig tatt Eine før Martin, da jeg ikke er så fan av det navnet.
Koala *g07* Skrevet 8. august 2012 #9 Skrevet 8. august 2012 Jeg følte etternavnet kom først når jeg så navnet. Hadde det stått Martin Eine hadde jeg bare tenkt det var hans fulle navn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå