Gå til innhold

Hvilke bøker leser dere for deres 4 åringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lest kardemommeby og hakkebakkeskogen som begge slo godt ann. Trenger tips til flere gode bøker som passer for 4 åringer. Hva er deres barns favoritter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt mulig rart egentlig, låner en stor bunke på biblioteket hver måned :) Hun liker spesielt godt Pulverheksa-bøkene, Tambar, Karsten og Petra, Mia og Mons og Min første ABC (bokstavbøker, om Alf og Bett med bokstavtoget sitt)

Skrevet

Nifse nella. helt fantastisk barnebok serie. har lest de for min lillesøster siden hu var 4 (er 8 nå og liker de fremdeles)

Skrevet

Mummitrollet, regler og rim-bøker, oppgavebøker med tall...

Skrevet

Albert Åberg er in her :-) Sammen med "de tre bukkene bruse pÅ badeland" (den lo jeg ogsÅ høøøyt av første gangen!). Ellers sÅ liker han alle bøker sÅ lenge jeg forenkler historiene (ikke leser all teksten).

Skrevet

Med min "akkurat blitt 5åring", har vi det siste året lest serien om Knerten, Karsten og Petra, Tambar, bøkene om Reven og Grisungen (de er like morsomme for foreldrene som barna) og helt sikkert mye annet jeg ikke kommer på. Vi forsøkte Ole Aleksanderbøkene, men jeg tror de ble litt for gammeldagse, de syns han hvertfall ikke var noe morsomme, så vi ga oss etter noen kapitler i den første boka. Nå i sommer har vi begynt å lese Mormor og de åtte ungene og de liker han og bøker om dinosaurer er også veldig gøy å lese.

Og hvis noen skulle lure, jeg er veldig glad i Anne-Cath Vestly selv og håper at barna mine skal bli like glad i bøkene hennes :)

Skrevet

Jeg (og barna) liker Stina Wirsèn sine bøker. Muligens litt barnslige for en 4-åring, men mine elsker de fortsatt når de er 6 + :)

Ellers syns jeg Pulverheksa er fine.

Skrevet

Vi leser mye forskjellig for vår snart 4-åring. Akkurat nå går det mye i Karsten og Petra-bøkene, Kardemommeby, Albert Åberg, Elleville Elfrid og norske folkeeventyr.

Vi låner en haug hver mnd på biblioteket og har vært gjennom veldig mye forskjellig. Men hun har enkelte favoritter som hun aldri blir lei;)

Vi anbefaler også Bukkene bruse på badeland - en ny favoritt!!

Har forsøkt meg på Knerten, Pippi og Emil i lønneberget, men har ikke falt i smak, enda...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...