Gjest amandine Skrevet 7. august 2012 #1 Skrevet 7. august 2012 Fy faen inni inste helsike jeg ble forbanna da vi kom hjem fra ferien! ALT utenom ugress og plen er barbert til bunnen. Ugress og plen høyt som himmelen, alle andre greier borte. Si meg: Hvem har spist jordbær? Gressløk? Basilikum? Gulrøtter? Stemor og stygge hosta? Hvem har spist orkidéene mine? Og marmorlanternen? Hvem har gnagd ned georginer og pelliser? Ok - de har ikke spist timianen fra min tippoldemors hage,- MEN DET SKAL DE VæRE JæVLIG GLADE FOR! For nå er det hansker av og full krig! Take no prisoners! - ROPER pasifisten. For nå er fruen sint!"
Gjest Ziva Skrevet 7. august 2012 #2 Skrevet 7. august 2012 Om du googler litt så skal du finne en god drapsmåte. Fang noen jævler klipp de i to, strø på gift (begynner på n eller m) legg så smørja ut igjen som åte. Så kommer jævlene og spiser sine egne med gift og vips så dauer gjengen og du sparer hagen for reproduksjon. Søk på rb.no mener det var der jeg så det. Takke meg til 2etg og balkongkasser.
Frenzia Skrevet 7. august 2012 #3 Skrevet 7. august 2012 Kløpp dem i to slik som mora mi gjør. Én etter Én. Sinna dame det også!
Frenzia Skrevet 7. august 2012 #4 Skrevet 7. august 2012 Ja, eller som Ziva sier. Litt mer barbarisk bare. Ugg!
Gjest amandine Skrevet 7. august 2012 #5 Skrevet 7. august 2012 (endret) Klipping er for mild straff. De skal helst lide. Pasifisten i meg(som har vært meget fremtredende i 40 år)svinner hen. Endret 7. august 2012 av amandine
Gjest Ziva Skrevet 7. august 2012 #6 Skrevet 7. august 2012 Tja da får du fange de og knyte de fast med hyssing til en spiker. Så bare vente til leopardsneglen (eller fange en selv og sette den ut i hagen) kommer og spiser de. Utrolig hvor mye sneglekunnskaper man innehar når man ikke er plaget av de.
Gjest sug lut Skrevet 7. august 2012 #7 Skrevet 7. august 2012 Nematoder er det du vil ha. Eller du kan få noen leopardsnegler av meg. Men de er ikke akkurat så ekstremt hurtige selv om de er dobbelt så raske som brunsneglene. Symp i bøtter og spann - og take no prisoners, her er det krig!
Gjest Ziva Skrevet 7. august 2012 #8 Skrevet 7. august 2012 Nematoder!!! Takk Luten, har grublet og googlet uten hell. Håpløst å google fra tlf da den er anti google.
Gjest amandine Skrevet 8. august 2012 #9 Skrevet 8. august 2012 Neste år er nematoder fint ferdig og klart rundt hele hagen. HA! Så kan naboene kose seg med sine egne. Nå skal jeg ut og løpe igang plenklipperen, Nesten så jeg skulle hatt traktor med vossakasse!(Har visst vært for lenge på landet) Samt helle kokende vann på alt ugresset i oppkjørselen. Utrolig som alt annet enn jordbær har vokst!
bIomstre Skrevet 8. august 2012 #10 Skrevet 8. august 2012 Noe positivt med ikke å reise på ferie altså. Jeg holder sneglene i sjakk med hansa (og jordbærne har jeg jaggu spist sjøl!)
bIomstre Skrevet 9. august 2012 #11 Skrevet 9. august 2012 Hm... Spørs om det er så lurt med hansa... I dag er jeg sikker på jeg fant en snegle med ølvom! Dagens hagefangst: 1 bringebær, 3 jordbær og 20 snegler...
Gjest sug lut Skrevet 9. august 2012 #12 Skrevet 9. august 2012 Bruker du bare øl på dem og ingenting annet kjemisk? Det kaller jeg alkoholmisbruk... I avdelingen for opptelling av spiseligheter: hvem er det som jafser av basilikum-planter på balkong, tro? Og mynten er nå klippet ned for annen gang, den er penest når den er liten og er ikke god nok til å bli spist fortløpende. Bringebær er hakket over hva jeg får gjort på balkonghagen, men jeg har funnet supersted for villbringebær-som-engang-var-tamme, dvs større enn ville, bedre enn tamme. Og kantarellsesongen er i gang, og jordbæra mi kommer fortsatt, og de søteste små fete gulrøtter vokser i melkekartongene. Men jeg bekymrer meg for tomatene - ikke en eneste en har begynt å bli rød, det er ikke holdbart...
Frenzia Skrevet 12. august 2012 #13 Skrevet 12. august 2012 Rapporterer herved at jeg nu er gått til krig! Mot brunsnegler! På soverommet til eldsta! Over soveputa! Mens ho sov! Æsj!!! Og jeg kan ikke si det mange nok ganger! Æsj! Så nå trenger jeg tips og råd fra dere her inne: Hvordan i granskauen får jeg vekk slimstriper etter den? Og hvordan forhindre at dette skjer igjen? Og hvordan skal jeg klare å sove nå, når soveromsvinduet mitt også har stått oppe i hele dag og jeg kan risikere å våkne med en sånn liten dritt slepende over panna mi? Og igjen: ÆÆÆÆSJ!
Frenzia Skrevet 12. august 2012 #14 Skrevet 12. august 2012 Og hvorfor skriver jeg dette her. Dette trenger en helt egen plass!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå