Gå til innhold

Flere som ikke spiser brød her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er HI fra den andre tråden om det å ikke legge på seg - jeg takler ikke spise brød. Erstatter de "tradisjonelle" norske brødmåltider med salat, wok eller lignende. Flere i samme båt? Eller er jeg den eneste i hele Norge som ikke smører med meg matpakke med svett ost og grovbrød på jobb?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva spiser du til frokost, lunsj, middag og kvelds? Og har du med dette på tur også? Hva evt?

Skrevet

Frokostblanding, salat, wok, innbakt (hjemmelaget) pizza og lignende. På tur tar jeg (hvis vi ikke griller) salat i en matboks. Middag inneholder jo ikke brød per definisjon da, hehe, så her går det i kjøtt/kylling/fisk, potet/ris og grønnsaker av forskjellige slag.

Skrevet

Okei, så det eneste brødet du får i deg er da når du spiser pizza. Hva lager du din salat av?

Skrevet
Okei, så det eneste brødet du får i deg er da når du spiser pizza. Hva lager du din salat av?

Kylling/tunfisk, grønn salat, agurk, tomat, løk, fetaost/gulost. Enkelte ganger fransk dressing eller krutonger i salaten, men det skjer ikke ofte.

Skrevet

Jeg spiser ikke brød.

Baker innimellom knekkebrød/brix av nøtter og frø, men det er kanskje sånn annenhver måned.

En vanlig dag for meg kan se sånn ut:

Frokost: smoothie av bringebær, et par egg, litt kesam og stevia fun

Lunsj: gresk yoghurt med friske bær og nøtter

Middag: wokkede grønnsaker med fisk

Kvelds: en halv avokado, noen oliven, tomater, sukkererter, Evt litt skinke og ost.

Skrevet
Jeg spiser ikke brød. Baker innimellom knekkebrød/brix av nøtter og frø, men det er kanskje sånn annenhver måned. En vanlig dag for meg kan se sånn ut: Frokost: smoothie av bringebær, et par egg, litt kesam og stevia fun Lunsj: gresk yoghurt med friske bær og nøtter Middag: wokkede grønnsaker med fisk Kvelds: en halv avokado, noen oliven, tomater, sukkererter, Evt litt skinke og ost.

Og hvor mange kalorier inneholder dette om jeg tørr spørre? Virker lite..

Skrevet
Jeg spiser ikke brød. Baker innimellom knekkebrød/brix av nøtter og frø, men det er kanskje sånn annenhver måned. En vanlig dag for meg kan se sånn ut: Frokost: smoothie av bringebær, et par egg, litt kesam og stevia fun Lunsj: gresk yoghurt med friske bær og nøtter Middag: wokkede grønnsaker med fisk Kvelds: en halv avokado, noen oliven, tomater, sukkererter, Evt litt skinke og ost.

Og hvor mange kalorier inneholder dette om jeg tørr spørre? Virker lite..

Aner ikke, men kjapt regnet ender jeg nok opp på over 1500, mye kcal i fett vet du! ;-) Det er uansett for meg et sunt kosthold, som får kropp og sinn til å fungere optimalt, og som holder meg mett og fornøyd så jeg slipper å fyse på andre ting. Jeg teller uansett ikke kcal i dagligkosten min, det er forbeholdt perioder med ren slankekost :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...