Gå til innhold

Jeg er hevngjerrig, hjelp meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tiden etter bruddet mellom meg og bf, så har jeg plutselig blitt så fryktelig hevngjerrig. Hvis han gjør ting som jeg kjenner stikker litt i hjerterota, som feks reise på kino med ei jente han har møtt på byen, så får jeg en stor trang til å ta hevn.

Han ber meg holde meg unna andre gutter, lager krangler om jeg reiser på byen, får ikke prate med hvem jeg vil, fordi han så gjerne vil ha meg tilbake. Det er uaktuelt, men alike vell så får jeg en slik trang til å såre han så veldig når han gjør slike ting. Jeg sliter veldig med å holde igjen og ikke knuse han totalt. Hva er det som er galt med meg? Er jeg plutselig tilbake i tenåringstadie? Hva er det som kan få meg til å legge vekk disse tankene?

Hjelp mottas med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehh.. han får gå på date, men ikke du? Kjære vene. Dere er voksne mennesker og er ikke sammen mer. Date i vei du.. Og kutt kontakt med han forutenom det som du må ha med han, om dere har barn sammen. Om du ikke VIL ha han tilbake? Ekser er ekser av en grunn.

Skrevet

I følge han får jeg ikke gå på date/være med andre/reise ut på byen/prate med andre osv, fordi han mener jeg sårer følelsene hans og bør respektere det. Jeg har valgt å la være da det ble et kaos uten like da jeg dro ut på byen med noen kamerater. Derfor irriterer det meg grønn at han faktisk gjør disse tingene selv og forventer at jeg skal la være. Det er ingen sjanse at jeg og bf finner tilbake til hverandre. Vi er venner, men det er også det hele.

Han har en kollega som er ganske masete og som jeg vet jeg bare trenger å ta en tlf til - dette vet bf og er helt på tuppa. Kjenner nå at jeg vurderer sterkt å gjøre det, ene og alene for å knuse han og la han føle på litt smerte. Men dette er ikke likt meg og jeg føler meg som en tenåring igjen, skjønner ikke hva dette er for noe.

Skrevet

Dere er ikke sammen lenger, så han har ikke noe med om du går på date eller ikke. Du kan treffe hvem du vil, akkurat som ham. Hvis han vil ha deg tilbake så ville han vel ikke datet andre jenter? Høres mer ut som han prøver å kontrollere deg, litt eiesjuk selv om forholdet er over... Ingen av dere har noe med den andres privatliv, så han har ikke noe med å skape krangler over hva du gjør.

Så dra på date du, ikke for å hevnes, men for å kose deg :)

Skrevet

Du burde gjøre som du vil, men ikke for å ta hevn. Treffer du en fyr du liker, så dra på date uten å bry deg om eksen. Men ikke gå ut med en fyr bare for å ta hevn... Det blir bare for dumt, synes jeg. Du trenger absolutt ikke ta hensyn til hans følelser når det gjelder dette, de er ikke ditt problem. Han får bearbeide kjærlighetssorgen selv, du skal ikke måtte bli "nonne" og totalt "udate-bar", fordi du ikke vil såre følelsene hans.

Skrevet

Du sier dere er venner, men det høres ikke ut som om han behandler deg som en venn. Venner nekter ikke hverandre å være sosial eller gå ut med andre mennesker. Hvorfor diskuterer du dette med ham hvis det er slutt? Gjør det klart at han tråkker over dine grenser, han har ingenting med ditt sosialliv eller kjærlighetsliv å gjøre lenger.

Skrevet

Du trenger ikke å fortelle han noe om.ditt privatliv, finner Han ut, så sier du at det har han ingenting med. Og mer er det ikke.å diskutere om.

Skrevet

For meg høres det ut som om dere er 14 år begge to.

Skrevet

Kanskje du er litt eiesyk? Ikke frekt ment altså. Jeg kjenner jeg kan bli litt sånn ennå med eksen min. Ikke fordi jeg vil ha han tilbake, men.. Vanskelig å forklare hvorfor det er sånn.

Ville iallefall prøvd å bite det i meg. Hvis du vil date, dater du, men ikke gjør det for å hevne deg på han, det blir for dumt. Kos deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...