Gå til innhold

3åringen min sa: Å fy faan!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble utrolig paff, har alltid prøvd å passe språket foran han, min mann har ikke vært like flink.

Hva gjør jeg for å få han til å ikke si det mer?

Jeg ble ikke sint, men jeg så alvorlig på han å sa at det er kjempe stygt, å det må vi ikke si. å at mamma og pappa heller ikke fikk lov å si det. Og morgen etter sa han det igjen, han sier det lavt for seg selv. Er helt rådvill.

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overse det, det tar bort gleden i å si det.

Skrevet

Ikke annet enn å si at min 3 åring også gjør det.. Inntil videre prøver jeg å ignorere det for å se om det virker. Hvis de får mye oppmerksomhet på det, så kan de like det også.... Hmmm synes alltid slike ting er vanskelig..

Skrevet

Overse det, jo mer du fokuserer på at det er ulovlig å si, jo kulere er det å si det. Hvis dere ikke snakker om det og mannen din samtidig skjerper seg og ikke sier det igjen så går det fort i glemmeboka hos treåringen også. Har ihvertfall erfart at dette funker fint når min toåring har plukket opp lignende gloser....

Skrevet

it`s the end of the world as we know it.....

Skrevet

Overse, overse, overse.

Skrevet

Signerer de andre; overse det! Min treåring sier også faen innimellom. Med større halvsøsken og en far som gjerne lirer ut av seg sånne ord i frustrasjon, så er det ikke til å unngå, tenker jeg. Jeg tar det ikke så tungt, bare overser det.

Skal sies at jeg smiler litt for meg selv når ha sier "ulovlige" ting. Litt komisk er det jo...men han ser ikke det da! Man møter seg selv litt i døra, når barna arver språket! Hehe..

Skrevet

Fy faan...... Hiv han på hue og ræva ut av huset!!!!!!

Skrevet

Det er moro for en periode, og går over, om du ikke bryr deg om det.

Samme skjedde her, helt ut av det blå, kan ikke huske sist hun sa det nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...