Gå til innhold

Dere som har offshore menn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer familielivet?

Er du flink/for du tid til å slappe av når han kommer hjem?

Hvor gamle er deres barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt på denne jeg, for dette lurer jeg også på:)

Mannen har fått tilbud om jobb i Nordsjøen fra nyttår av, jeg vet ikke helt hva jeg syns merker jeg..

Skrevet

Merkelig at det er nesten 50 som har sett på innlegget, men ingen svarer. Hvorfor gidde å se dere som ikke har offshore menn!

Skrevet

Jeg har heller ikke det, men en mann som holder på å kurse seg innen offshore nå. Håper på å få jobb innen et år.

Lurer på hvordan det er, men jeg er vokst opp med en far som jobber offshore (5-6-7 uker på og like mange uker av) og jeg har hatt en super oppvekst. Husker det var så stas når han var hjemme og hadde all verden med tid. Vi kunne velge når vi skulle være i barnehagen og hadde det superkos når han var hjemme.

Så jeg dytter litt, lurer på hvordan det er å være den som sitter hjemme. Jeg tror jeg hadde greid det bra i de to ukene han er borte, elsker å være alene på kveldene...

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet
Merkelig at det er nesten 50 som har sett på innlegget, men ingen svarer. Hvorfor gidde å se dere som ikke har offshore menn!

Ohhh, what's crawling up your butt??

Skrevet

Hjelpes....haha. Engelsk sleng i tillegg:P

Skrevet

Ikke engelsk sleng, men engelsk språk ;)

Skrevet

Vi har en sønn på snart 6 år og mannen min jobber i nordsjøen. Hans turnus er 2 uker på, annenhver fri er 3 og 4 uker. Det har tatt laaaang tid (4 år) før han fikk så god turnus (før var det to perioder på 4 uker i året, resten var som oftest tre, av og til bare to..)

Du er alenemor de ukene han er vekke. Enklere sagt er det ikke.

Du er alene med alt husarbeid, alt ansvar, aldri noe pusterom før podden har lagt seg - men da er det som oftest husarbeid som skal gjøres... Er det noe som må fikses, så må du ordne det selv, alt itillegg til jobb.

Guttungen savner han forferdelig de ukene han er på jobb, men vi har funnet ut at det er best at de bare snakker sammen en gang i uka, kanskje to den uka han skal komme hjem. Nettopp fordi guttungen blir påminnet om at pappa er ikke hjemme.

Det er tøft å måtte alltid være den som trøster i begynnelsen, men etterhvert så lærer du hvordan du skal skifte fokuset og finne på noe mer kjekt.

Når mannen min kommer hjem så er det som oftest en tilpassingsperiode, jeg er vant med å gjøre alt selv noe som kan få han til å føle at han er i veien når han spør om jeg vil ha hjelp mens jeg føler jeg gjør det raskere selv pga rutiner.

Hvis mannen din er som min så har han veldig dårlig samvittighet for å være borte så han har en uvane å bortskjemme guttungen når han kommer hjem (leker etc.) eller er "moropappa" mens jeg er alltid den som er streng og må si ifra om leggetid etc.

Når han reiser ut så må alt av problemmer legges igjen "hjemme", fordi det er risiko hvis han tenker/distrahert ifra jobben. Det kan være tøft når du har et behov for å ta opp problemmer/diskusjoner men må vente i minst to uker..

Det var litt om det negative :P

Det positive med å ha en mann som jobber i nordsjøen er at man får tid til å savne hverandre! Man får pusterom. Så hver gang han kommer hjem er vi som nyforelsket par og guttungen blir utrolig glad.

Vi har en rutine på å snakke hver dag sammen på tlf - om det er så bare for ti minutter. Helst med cam også. Før eller etter hans skift er over, det gjør det lettere for min egen del.

Jeg og guttungen får masse kvalitetstid sammen og når han kommer hjem så tar han gjerne over selve lesestunden ved leggetid, noe som er den store høydepunktet i familien for da bruker vi alle tre være i sofaen.

Det er mye tilpassinger ifra begge parter må til, f.eks han må få sove ut de første dagene når han er kommet hjem (spesielt ved jobb av nattskift), så forventer jeg at han skal ta del av familielivet og gjøre de tunge ting som snømåking, se til/vedlikehold med biler/huset, hente ved etc. Gjerne husarbeid også :P

Angrer jeg på at jeg er sammen med en nordsjøarbeider?

Nei, det er mye negativt men de positive drar det opp så betraklig. Det er ikke å legge skjul på at hans lønn gjør det litt lettere når vi ser at vi kan spare til det vi trenger.

Men vi håper han kommer på 2/4 turnus iløpet av neste år eller året etter siden vi prøver å få nr 2.

Mitt råd er at dere snakker sammen om kommende utfordringer og om dine/hans forventinger til jobb/fri periodene. For jeg kan love det blir mye kranglinger og følelser hvis dere ikke er på nett om spes. fri periodene skal brukes på.

Skrevet

Hadde du bare skrevet et uttrykk som var rett i det minste:P Og jo engelsk sleng:=)

Skrevet
Hadde du bare skrevet et uttrykk som var rett i det minste:P Og jo engelsk sleng:=)

Og hva var feil her da? Setter pris på å bli retta på så jeg vet det til neste gang :) Men etter dette så legger jeg saken død siden jeg føler dette ødelegger tråden...

Skrevet

Har vært, og aldri igjen. Han og samtlige andre han jobbet med var utro med de fleste kvinnfolka der ute. Offshore menn er generelt mindre trofaste, virker det som.

Skrevet

Jeg syns det er heeerlig. Får alenetid de 2 ukene han er i nordsjøen, og får bestemme hva som skal være på tv :) Ikke er det så stress å rydde opp etter meg selv og 1 barn heller. Men er jo veldig greit de 4 ukene han er hjemme også. Da gjør han mest, og barnet får korte dager i barnehagen, og mer fri. Har også overskudd til å gjøre mer på ettermiddagen. Det som er kjedelig er dersom han må jobbe jul o.l. Men det har heldigvis ikke skjedd enda :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...