Gå til innhold

Endring av planlagt samvær.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det finnes regler på endring av samvær?

Vi har 50/50 fordeling, men må stadig vekk endre på helger og ukedager etter når den andre parten kommer på at den skal noe annet.

Vi fastsetter hvert halvår for 6 mnd av gangen, men det hjelper lite når det endres rett som det er. Deler mellom partall/oddetallsuker.

Kan jeg på noe vis nekte på endring av planlagt samvær? Finnes det noe lovverk jeg kan vise til?

(hvis vi sier nei blir det så mye rop og skrik at jeg gir meg for å sleppe styret.. hadde vært greit å kunne referere til noe..)

Noen som vet? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, det kan du ikke. Desverre er det egang sånn at den med hovedomsorgen ikke har så mye rettigheter. Men du kan si at du vil endre på kontrakten dere har, og heller redusere samværet med far

Skrevet

Kjip problemstilling!

Da er det i praksis sånn at den som har hovedomsorgen ikke kan endre på det samværet far har? Mens far kan 'nekte' å rette seg etter mors ønsker hvis hun ønsker å endre på noe av samværet?

Skrevet

Man kan innkalle til mekling og endre det der. Det er bare å si nei, hvis det ikke passer å endre. Og det bør være greit. Avtalen dere har er jo signert av begge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...