Gå til innhold

Hvordan skal jeg klare meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal jeg klare meg? Har 1250 kr å leve for etter at faste utgifter er betalt, og jeg klarer meg ikke. Dette skal dekke mat, husholdningsartikler og klær. Har gjort alt for å få mindre utgifter, har sendt ut 150 jobbsøknader, og møtt opp på 40 ulike plasser og spurt om de trenger jobb. Jeg skal gå her med kr 12000 inn pr mnd frem til januar, da begynner jeg på skole... Jeg får meg ikke jobb, er tilmeldt nav som arbeidssøker, og har ingenting å gjøre, og ingen penger når alt er betalt. Av de faste utgiftene er der husleige, strøm, forsikringer, lån jeg bare betaler renta på nå, tv, telefon, barnehage... Å flytte er ikke aktuelt, da jeg nettopp har flyttet hit, ( trodde jeg skulle komme på skole i august... ), og å finne billigere bosted er ikke mulig, med mindre jeg vil knekke jeg og barnet mitt inn på en knøttliten hybel, og det sparer vi bare 500 kr på.. så å flytte fra hus til hybel og spare kun 500 er ikke aktuelt.. noen tips til hvordan hanke inn mer penger? Får forresten ikke bostøtte...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sosial stønad.

vet også at bv kan bidra med å betale bhg når man har det trangt økonomisk.

bidrag fra far??

alenemorstønad?

dobbel barnetrygd?

Skrevet

Kan du høre med banken om du kan få rentefrihet på lånet frem til januar? Eventuelt om du kan få et minilån fra banken for å komme over kneika?

Du har sikkert gjort det allerede, men registrert deg i et vikarbyrå? Finnes det sykehjem eller barnehager i nærheten hvor du kan spørre etter ekstravakter? (Beklager hvis du har gjort dette allerede, bare slenger ut forslag...)

Du kan jo se i Legathåndboken (enten på biblioteket eller på nett, http://www.legathandboken.no/), om de har noe som passer?

Ta et fag på nærmeste universitet eller høyskole, hvis du har studiekompetanse? Da får du studielån, i det minste...

Lykke til, føler med deg!

Skrevet

Kaster ut litt forslag her.... Begynn å produsere noe? Jeg fotograferer og baker lefser som jeg selger for å spe på litt. Hva med feks strikking eller sying? eller en annen hobby man kanskje kan tjene penger på? Er barnet i barnehage på dagtid? Hva med å passe andre sine barn? Lykke til. Håper du finner en løsning.

Skrevet
Kaster ut litt forslag her.... Begynn å produsere noe? Jeg fotograferer og baker lefser som jeg selger for å spe på litt. Hva med feks strikking eller sying? eller en annen hobby man kanskje kan tjene penger på? Er barnet i barnehage på dagtid? Hva med å passe andre sine barn? Lykke til. Håper du finner en løsning.

Signerer her :) Hva med å være dagmamma i 6 mnd? Får du ingen dagpenger? Har far samvær slik at du kan jobbe i helger? ikke lett å få jobb, det skal sies! Føler med deg. Hvorfor får du ikke bostøtte når du ikke har noen jobb?

Skrevet

Meld deg til alle vikarbyråene som finnes der du bor (om det finnes noen, vet ikke hvordan det er overalt i landet). Her jeg bor er det 7-8 vikarbyrået, og de gangen jeg har vært i knipe og trengt jobb fort, har jeg fått jobb fra dagen etter jeg besøkte vikarbyrå!

Skrevet

hvorfor får du ikke bostøtte??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...