Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #1 Skrevet 7. august 2012 Slik at man også har krav på full støtte fra lånekassen?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #2 Skrevet 7. august 2012 Du skulle ikke vurdere å bestemme deg for hva du vil studere først eller?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #3 Skrevet 7. august 2012 Nei, det trenger jeg ikke. Mye man nå gjør for å skaffe seg egenkapital til bolig. HI
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #5 Skrevet 7. august 2012 Jeg vil ikke studere noe, er ferdig med høyskolen. Nå går ferden på å klare å skaffe så mye egenkapital som mulig på 1år. HI
Følelsesvims Skrevet 7. august 2012 #6 Skrevet 7. august 2012 Så Lånekassen er mer for å få en ekstra inntekt? (Jeg dømmer IKKE.) Vet ikke om banken godtar det? Kommer jo litt an på hva du er flink til, da... Det enkleste er kanskje universitet og høyskoler, da betaler du kun semesteravgift. F.eks Universitetet i Tromsø har noen, sjekk http://uit.no/for-studiesokere?ar=2012&semester=H NTNU har en egen videreutdanningsenhet, http://videre.ntnu.no/pages Bare google litt du, så finner du nok noe. (Tror kanskje du er litt sent ute for høstsemesteret, det er det eneste...)
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 7. august 2012 #7 Skrevet 7. august 2012 Om du er litt smart og tenker enda litt mer økonomisk så melder du deg opp til et lite fag, 10 eller 15 studiepoeng, ved høgskole eller universitet og så tar du eksamen for husk at når du tar eksamen så får du omgjort en god del av studielånet til stipend
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #8 Skrevet 7. august 2012 Ja jeg har tenkt til å ta eksamen også "Lykke Fryd" de fleste nettstudier som er på fulltid ser jeg koster ca 30 000kr. Jeg må tenke litt mer, men om 1år kan jeg ha ca 200 000kr i egenkapital om jeg sparer 8000kr privat og 8000kr det jeg får i stipend/lån. HI
Følelsesvims Skrevet 7. august 2012 #9 Skrevet 7. august 2012 Ikke gå via private nettakademi, det er bortkastede penger. Heller ta fag på en høyskole/universitet.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #10 Skrevet 7. august 2012 Men jeg har ikke tid til å møte opp no sted, jobber jo på dagtid. Derfor tenkte jeg nettstudie kunne være greit for ekstra inntekt. HI
Følelsesvims Skrevet 7. august 2012 #11 Skrevet 7. august 2012 De fleste universitet/høyskoler tilbyr nettstudier, og da kreves det ikke oppmøte Se linkene jeg la inn over. Noen tilbyr og hjemmeeksamen. Du kan sjekke med de skolene som ligger nærmest der du bor. (Det er forresten sjelden obligatorisk oppmøte på årsstudier (iallefall på universiteter), sjekk restetorget og de skolene nærmest deg, les på nettsidene hva som kreves av oppmøte (som regel ingenting, oftest bare en oppgave og så eksamen), så det er en veldig billig mulighet. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå