Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #1 Skrevet 7. august 2012 Nå driver vi på med innkjøring i barnehagen og har opplevd allerede litt som får varsellampene til å blinke. Er fryktelig usikker på hvordan jeg skal gå frem i denne saken så trenger litt input her... Barna sover i et avlukke på utsiden hvor de ansatte bedyret at det alltid skulle være en voksen som sjekket der med jevne mellomrom. Dette skjer ikke... Har endt opp med å stå med to unger i armene selv som skrek fortvilt og ville opp uten at noen kom for å hente de. Et lite barn (under 3 år) går alene og tusler. Barnet er langt unna lekeplassen, men blir ikke hentet før dette blir påpekt av meg. Et litt større barn løper også vekk fra lekeplassen og begynner å leke i en steinrøys hvor det er langt å falle ned. Stopper han ved å si at han må gå vekk derfra mens jeg står med to barn som ikke er mine i armene fordi de ansatte ikke er i nærheten til å ta de etter at jeg måtte ta de opp fra barnevognene etter sovestund (som nevnt ovenfor). Skal det virkelig være sånn? Eneste svaret som kommer fra de ansatte når dette ble tatt opp var at det skulle jo ikke være sånn... Det skulle bli tatt opp på møte visstnok...
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #2 Skrevet 7. august 2012 Jeg tror ikke jeg ville tatt andres barn opp av vognen når de egentlig skal sove. Det er vel ikke umulig at de ansatte har en pla forhold til sovingen? Hvor langt var det å falle da? I vår barnehage får barna stor frihet til å utforske omgivelsene på egenhånd. Det er noe av det jeg setter mest pris på. Kan du ikke ta en prat med ped. leder og få vite hva de mener om det du opplever strygt. Det kan hende det er noe galt, men det kan også hende du ikke har oppfattet hele situasjonen.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #3 Skrevet 7. august 2012 Ai... Da ville jeg også blitt veeeeldig usikker! Følg magefølelsen og følg med videre om dette er en plass for barnet ditt... Stakkars unger som ligger alene og griner!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #4 Skrevet 7. august 2012 Unnskyld meg men jobber du i barnehagen?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #5 Skrevet 7. august 2012 Unnskyld meg men jobber du i barnehagen? Hvem "du"?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #6 Skrevet 7. august 2012 ungen min gikk før i bhg hvor 50% av ute arealet består av fjell. ungen min var 1 år når han startet. når han var 2 så løp han på fjellene uten problemer. jeg som mor var jo redd for dette. men det gikk bra. jeg sa ingenting sa det virket som de voksne hadde kontroll. jeg tenker jo når jeg leser innlegget ditt at du oppfører deg som en ansatt og barn har ikke vondt av å prøve ut nye ting. som stein haug. jeg tenker også at hva gjorde du ute der barna sov. når vi hadde innkjøring for begge barna våre. fikk barna sove der og vi var i nærmiljøet til de våknet. barn har faktisk ikke vondt av å løpe litt unna lekeplasse, det som er viktig er at voksne ser barnet.
Gjest yrild Skrevet 7. august 2012 #7 Skrevet 7. august 2012 Fy! Jeg ville ikke med glede sendt barnet mitt i den barnehagen nei... Jeg ville tatt kontakt med leder og påpekt det du har sett. Ville lagt vekt på at mitt barn skal ikke ligge alene og hyle, ei heller leke alene i en skrens! Hvis det ikke tas tak i ville jeg kontaktet kommunen og sendt inn klage (og skiftet barnehage...)
Magia Skrevet 7. august 2012 #8 Skrevet 7. august 2012 Det med sovingen, høres jo litt rart ut. Men det med at barna går som de vil på utearealet, er bare en positiv ting. De må også lære seg å mestre de utfordringene som finnes ute i uteområdet, så at en gutt leker i en steinhaug syns jeg bare er fint. Guttungen her skal begynne i ny barnehage i morra, og vi valgte akkurat den barnehagen fordi det er så utrolig fint uteområde. Med fint uteområde mener jeg et område med masse utfordringer, en stor skog som tilhører barnehagen, bakker, forskjellige lekeapparater og stooort område å boltre seg på. Der får han virkelig prøvd seg Kan du ikke si litt om hva du egentlig forventer fra barnehagen? Det kan høres ut som at forventningene dine overgår hva som er mulig for et personale i en barnehage, som f eks å overvåke barna hvert eneste sekund og se til at de holder seg på ett bestemt sted ute.
Gjest yrild Skrevet 7. august 2012 #9 Skrevet 7. august 2012 Oj når jeg leser de andres svar tenker jeg mitt... En ting er at barna beveger seg fritt, men små barn under tre år trenger noen som ser etter dem i et terreng med steinhauger etc. Hvis det er vanlig i mange norske barnehager at barna er fullstendig frie og ikke passes på, ville jeg lett etter en barnehage der de passer uvanlig mye på ;-) Mine barn skal få klatre i trær og boltre seg viltert, men jeg ønsker at de har voksne rundt dem som har et øye på dem og kan fange opp evt farlige situasjoner og raskt ha mulighet til å trøste etc etc (En badevakt overvåker ikke barn i negativ forstand, men passer på at ikke noe spesielt farlig skjer (da mener jeg ikke at de faller av huska, men sett at noen plukker opp din 2 åring når han gråter og tar ham med seg hjem fordi personalet ikke er oppmerksomme, er det ok?), det burde jo være mulig i en barnehage også.
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 7. august 2012 #10 Skrevet 7. august 2012 (endret) Svarte litt fort. Varsellampene hadde blinket her... Endret 7. august 2012 av FruHottentott
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #11 Skrevet 7. august 2012 Da har jeg vært i møte med styrer i barnehage og dette var så store sikkerhetsbrudd at krisemøte ble iverksatt umiddelbart og dette ville få konsekvenser. Det er tydelig at jeg ikke har overreagert og heldigvis ble dette tatt alvorlig. Ser at ikke alle er enige med meg her, eller ikke helt forstår meg, men ifølge styrer så var dette uakseptabelt og direkte farlig for barna. HI
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #12 Skrevet 7. august 2012 Jeg tror ikke jeg ville tatt andres barn opp av vognen når de egentlig skal sove. Det er vel ikke umulig at de ansatte har en pla forhold til sovingen? Hvor langt var det å falle da? I vår barnehage får barna stor frihet til å utforske omgivelsene på egenhånd. Det er noe av det jeg setter mest pris på. Kan du ikke ta en prat med ped. leder og få vite hva de mener om det du opplever strygt. Det kan hende det er noe galt, men det kan også hende du ikke har oppfattet hele situasjonen. De skulle alltid være en person der de sover, dette skjedde ikke. Fikk takk for at jeg hadde tatt barna opp etter duppen i stedet for å la de ligge å skrike, noe jeg aldri kunne klart. Håper virkelig ikke barnet mitt ikke blir tatt opp når det viser tydelig tegn på å ville opp og griner. Barnet kunne fallt ca 3 meter rett ned i en steinrøys. Enig i at barna skal utforske, men ifølge styrer skal det alltid være en ansatt i nærheten, noe det ikke var. Se forøvrig oppdateringen rett over her... HI
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #13 Skrevet 7. august 2012 ungen min gikk før i bhg hvor 50% av ute arealet består av fjell. ungen min var 1 år når han startet. når han var 2 så løp han på fjellene uten problemer. jeg som mor var jo redd for dette. men det gikk bra. jeg sa ingenting sa det virket som de voksne hadde kontroll. jeg tenker jo når jeg leser innlegget ditt at du oppfører deg som en ansatt og barn har ikke vondt av å prøve ut nye ting. som stein haug. jeg tenker også at hva gjorde du ute der barna sov. når vi hadde innkjøring for begge barna våre. fikk barna sove der og vi var i nærmiljøet til de våknet. barn har faktisk ikke vondt av å løpe litt unna lekeplasse, det som er viktig er at voksne ser barnet. Etter avtale med de ansatte så var det meg som skulle legge mitt barn i dag, derfor jeg var der. Barnet har vært litt alene, men jeg reiser selvfølgelig ingen vei når det ikke er noen voksne i nærheten, da blir jeg til det kommer noen. Og det var ingen steinhaug som ble utforsket, det var en steinrøys hvor barnet fort kunne falt 3 meter! HI
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #14 Skrevet 7. august 2012 ungen min gikk før i bhg hvor 50% av ute arealet består av fjell. ungen min var 1 år når han startet. når han var 2 så løp han på fjellene uten problemer. jeg som mor var jo redd for dette. men det gikk bra. jeg sa ingenting sa det virket som de voksne hadde kontroll. jeg tenker jo når jeg leser innlegget ditt at du oppfører deg som en ansatt og barn har ikke vondt av å prøve ut nye ting. som stein haug. jeg tenker også at hva gjorde du ute der barna sov. når vi hadde innkjøring for begge barna våre. fikk barna sove der og vi var i nærmiljøet til de våknet. barn har faktisk ikke vondt av å løpe litt unna lekeplasse, det som er viktig er at voksne ser barnet. Etter avtale med de ansatte så var det meg som skulle legge mitt barn i dag, derfor jeg var der. Barnet har vært litt alene, men jeg reiser selvfølgelig ingen vei når det ikke er noen voksne i nærheten, da blir jeg til det kommer noen. Og det var ingen steinhaug som ble utforsket, det var en steinrøys hvor barnet fort kunne falt 3 meter! HI Men er det en usikret steinrøys inne på barnehagens område eller har barnet kommet seg ut av barnehageområdet?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #15 Skrevet 7. august 2012 Et stup på 3 meter som ikke er sikkret inne på barnehagens område høres ut som galskap, men at et litt større barn beveger seg vekk fra området med lekeaparater for å utforske på egenhånd høres i utgangspunktet bra ut. St barna skrek i 2 minutter når de våknet før noen tok dem opp ville være helt ok, men ikke at de ble liggende å hyle uten tilsyn i 10 minutter. Nå fikk du jo ordnet med møte med lederen urtolig raskt. Under en time fra du skrev det første innlegget til du hadde vært i møte og rukket å oppdatere oss var imponerende! Det høres jo ut som om de tar saken på alvor. Da ville jeg nok ikke gjort noe mer med saken nå i første omgang. Det er ofte mye nytt som skal på plass de første ukene i barnehageåret med nye både ansatte, barn og foreldre.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #16 Skrevet 7. august 2012 ungen min gikk før i bhg hvor 50% av ute arealet består av fjell. ungen min var 1 år når han startet. når han var 2 så løp han på fjellene uten problemer. jeg som mor var jo redd for dette. men det gikk bra. jeg sa ingenting sa det virket som de voksne hadde kontroll. jeg tenker jo når jeg leser innlegget ditt at du oppfører deg som en ansatt og barn har ikke vondt av å prøve ut nye ting. som stein haug. jeg tenker også at hva gjorde du ute der barna sov. når vi hadde innkjøring for begge barna våre. fikk barna sove der og vi var i nærmiljøet til de våknet. barn har faktisk ikke vondt av å løpe litt unna lekeplasse, det som er viktig er at voksne ser barnet. Etter avtale med de ansatte så var det meg som skulle legge mitt barn i dag, derfor jeg var der. Barnet har vært litt alene, men jeg reiser selvfølgelig ingen vei når det ikke er noen voksne i nærheten, da blir jeg til det kommer noen. Og det var ingen steinhaug som ble utforsket, det var en steinrøys hvor barnet fort kunne falt 3 meter! HI Men er det en usikret steinrøys inne på barnehagens område eller har barnet kommet seg ut av barnehageområdet? Barnet var på vei over et gjerde der... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå