Mango86 Skrevet 7. august 2012 #1 Skrevet 7. august 2012 Jeg trenger noen oppskift på enkle skuffekaker Skal bake noen kaker til ett lag, men jeg har samtidig besøk/overnatting den helgen, så det må være noe som er fort gjort å lage på f.eks fredag formiddag og kan stå til lørdag/søndag. Noen som har noen gode og enkle oppskifter som vil dele?
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 7. august 2012 #2 Skrevet 7. august 2012 Denne er superenkel, god, og holder seg godt:-) 1 l kefir 1l hvetemel 8dl sukker 3ts natron 3ts kanel 3ss kakao Bland det tørre, ha i kefir, og rør godt sammen enten for hånd eller i maskin. Ha i langpanna. Stekes på 170 grader i 30-40 minitter. (i min ovn hoder det med 30, kjenn etter med ei stikke) Glasur er jo bare å lage det man liker best. Jeg synes denne er god: 100g smør 100g kokesjokolade 500g melis Melk, juice eller kaffe for å jevne konsistens Smelt smør og kokesjok i vannbad Ha i en mixmaster sammen med melisen og litt væske. Pisk sammen, og ha i væske til passe konsistens. For å få den mer luftig, og enda bedre(synes jeg) kan du sette den i kjøleskapet til den er avkjølt. Pisk den så opp igjen med mixeren, du må da tilsette litt mer væske. Da blir det mer luft i, og tjukkere lag krem på kaka:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå