Gå til innhold

Barnehagestart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla mi skal snart begynne i barnehagen. Det blir i mitten av September ho skal begynne. Da er ho 11 mnd:)) Hva er viktig å ha med i barnehagen? Hva trenger man?. Hvilken type dresser, hvor mange osv. Hvor mange luer. hvilken type osv. Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå til bruk i høst vil hun trenge:

En god dress, gjerne en som er vind/vanntett. Om du ikke vil bruke mye penger, er Reflex en veldig grei dress.

Du vil nok også trenge en regndress. Jeg sverger til Reflex også her, men har både Lindex og Reima også, som fungerer greit. Reima har jeg nylig kjøpt så vet ikke så godt hvordan det er i bruk enda.

Om jenta di ikke går enda vi hun trenge et alternativ til sko på beina. F eks Stonz, eller fotposer av andre merker, vet Reima har og muligens Name it og Reflex.

Jeg foretrekker luer som har vindbeskyttelse rundt ørene, og som ellers dekker og sitter godt. Forsikrer meg om at det ikke er en lue som bare sklir ned i øynene,

Regnvotter og tynne ullvotter kan være greit å ha allerede fra tidlig høst.

Fleecedress eller tynt ullsett/dress kan være greit til våte/kjølige dager selv nå på sensommeren/tidlig høst

Har hatt en som har gått i barnehage i et år nå, og har ei som skal begynne nå. Har stort sett ikke trengt to sett av ytterklær til han(bortsett fra luer/votter). Har tatt med hjem for tørk og da tørker det greit (i bhg kan det fortsatt være fuktig om morgenen). Kommer ikke til å anskaffe doble sett til jenta mi heller.

Ellers vil du trenge skifteklær, 2-3 av hvert plagg.

Innesko, jeg syns slike sokker med skinnsåle er veldig greie.

Om du lurer på noe så er det jo bare å høre med personalet, og de sier nok i fra om noe mangler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...