ung.mor.89 Skrevet 7. august 2012 #1 Skrevet 7. august 2012 har en jente, ho blir 2 i september, ho spiser ikke middag uansett hva vi spiser. jeg klarer å få ho til å spise en god lunsj, også litt sein lunsj, rundt kl 14. men ikke før ho skal sove. jeg vet ikke hva dette kommer av. har hvert sånn i 2-3 uker.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #2 Skrevet 7. august 2012 Varmen kanskje.. Alle barn har perioder der de spiser mindre, uten at det er noe galt. Bare fortsett å tilby mat til de vanlige tidene, ikke lag noe oppstyr, så går det nok over igjen snart.
ung.mor.89 Skrevet 7. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 7. august 2012 Varmen kanskje.. Alle barn har perioder der de spiser mindre, uten at det er noe galt. Bare fortsett å tilby mat til de vanlige tidene, ikke lag noe oppstyr, så går det nok over igjen snart. ja. syns det er rart bare det gjelder middag. aldri forkost. aldri lunsj. eller mellommåltider. vi gir oss ikke. ho sitter ved bordet. og vi prøver uansett.
Squirrel79 Skrevet 7. august 2012 #4 Skrevet 7. august 2012 Vi har en gutt på 3,5 år som aldri har vært noen stor fan av middag, og jeg har hørt flere si det samme. Så er nok relativt normalt. Her og går brødmåltider og frokostblanding ned på høykant, men han er ikke storspiser av middag.
soleia Skrevet 7. august 2012 #5 Skrevet 7. august 2012 3 åringen vår likar heller ikkje så godt middag, men et bra med brødmat. Me oppfordrar han til å smake på maten, gjev han gjerne ei skei av middagen om han åpnar munnen, men ellers gjer me ikkje så mykje ut av det. Trur det fort kan bli ein maktkamp ut av heile matsituasjonen, og det ynskjer me ikkje. Det einaste me er strenge på er at han skal sitte til bords med oss til broren er ferdig. Barn er ulike, og så lenge han får i seg nok mat så stressar me ikkje. Satsar på at han vert mindre kresen etter kvart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå