Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #1 Skrevet 7. august 2012 Og har de noe "sært" de liker godt? Min gutt er tre og liker ikke kaviar, salatblader, honningmelon, pærer og reker. Er vel det eneste han ikke liker som jeg kan huske, selvom det er flere ting han ikke er sånn supergira over, er dette det eneste han ikke liker sånn ordentlig. (Jeg synes det er rart at han ikke liker pærer og honningmelon, for alt annet av frukt glir ned. Og selvom han ikke liker reker i seg selv, så digger han reker i majones på brødskiva. Snåling.) Vet ikke om det er så sært kanskje, men han er iallfall ekstremt glad i røket laks. Kan spise det til han sprekker. Og alt mulig av kombinasjoner på brødskiva som italiensk salat med servelat oppå og slikt.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #2 Skrevet 7. august 2012 Min gutt er utrolig rar i mat veien. Alt glir egentlig ned. Og helst vannvittige rare "mikser" Når vi spiser brødmat, kan han bestemme seg for at han vil ha på ost. JA, så får han det. Men så ser han plutselig peanøttsmør, da må han jo ha det også! å så agurk og majones selvfølgelig. Og der var jo syltetøyet! Og salamien. Ja det blir alltid noen rare mikser. Han er snart 3 år.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #3 Skrevet 7. august 2012 Har en 2åring, og han spiser dte meste. Han liker ikke salatblader, appelsiner og reker. Han er veldig glad i sjømat, fisk, kamskjell, blåskjell(!), men ikke reker. Han har og rare kombinasjoner på skiva. Prim med majones, ost med prim, osv..
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #4 Skrevet 7. august 2012 Gutten min er 2,5 år. Han liker ikke salatingredienser (salat, tomat, agurk og paprika) og han liker ikke brokkoli, blomkål, sopp, reker og løk i store biter (små biter er ok). Han er fruktoman og velger gjerne banan fremfor sjokolade hvis han får valget, spiser absolutt alt mulig av frukt og må begrenses for at det ikke skal tippe helt over. Han elsker også alle mulige oster (unntatt muggost); brie, camambert, manchego, parmesan osv. Han liker også grønn te uten sukker og kaffe (som han selvfølgelig ikke får, men hender han rapper litt fra oss)
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #5 Skrevet 7. august 2012 Vel, lista blir for lang om jeg skal ramse opp hva min treåring ikke liker, så tror heller jeg skal skrive hva han liker. "Brødmat": Brødskive uten hele korn og frø Pannekaker Vafler Lefser Sveler Havregryn med melk Pålegg: Leverpostei Prim Ost Fårepølse evt annet kjøttpålegg Mørpølse Bacon eller skinkeost. Middag: Pølser Kjøttboller Kjøttkaker Fiskekaker Stekt fisk(en sjelden gang) Pizza Pasta Potetmos Pommes Frites Må som oftest ha bare en av tingene på tallerken i gangen og spiser det bare i tørr form, altså ingen saus eller i form av gryterett/annen blanding. Frukt og grønt: Epler Pærer Rå gulrot Rå kålrot Og såklart is, kaker og godteri om en skal la det gå under kategorien mat, men er selektert der også
Gjest Kira med en av hver Skrevet 7. august 2012 #6 Skrevet 7. august 2012 Datteren min er snart 3 år, og det eneste hun ikke liker er tomater. Hun spiser ikke så mye rare kombinasjoner, men jeg er litt overrasket over at hun liker fårikål (som hun er fast bestemt på at er kylling!), pinnekjøtt med tilbehør, oliven og salat dynket i aioli
Gjest marie-s Skrevet 7. august 2012 #7 Skrevet 7. august 2012 Sønnen min spiser og liker alt. Han kan godt utbryte under middagen: "Mmmm...dette var nydelig godt". Favoritten er fiskegryte og er vi ute og spiser eller vi er en plass der det er koldtbord så er det fisken han bestiller eller forsyner seg med først.
Magia Skrevet 7. august 2012 #8 Skrevet 7. august 2012 Han liker nesten alt, og koser seg virkelig med mat. Det eneste vi vet at han ikke liker er nudler, sylteagurk, pluss at han ikke er så begeistra for vanlig kokt potet. Stekt, bakt i ovnen osv liker han da. Han ELSKER oliven, og kan spise ubegrensa av det hvis han får lov. Ellers er han også veldig glad i alle typer modne oster, som brie, blåmuggost, camembert ol. Han kaller det sterk ost og vil gjerne både få det rett i hånda og på rista brød. Det er godt å ha en matglad gutt i hus Han er forresten 2 1/2
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #9 Skrevet 7. august 2012 Her spiser ungene et meste. Reker er de ikke veldig glade i, så de spiser heller loff med majones og agurk når vi er ett sted det er reker. Ingen her i huset er så glad i det så vi har aldri hatt det her. Bare ene barnet som en og annen gang plutselig får lyst på reker, men det er en brøskive og det er alt. Krabbeklør liker de bittelitt av, mest gøy å suge ut av de små. Og hadde det ikke vært for at de hadde vært med å fange de så tror jeg ikke de hadde spist det heller. Torskerogn syns de er kjempegodt, men det er vist bare mormor mat. Det er ikke godt noe annet sted. De liker fisk, men det er prinsessefisk som er det beste. Alle liker de forskjellige frukter og grønnsaker, så har alltid masse forskjellig. Salat er de ikke spesielt begeistret over, men såfremt vi har bearnesaus til salat så glir det ned på høygir. Og hun ene som absolutt ikke liker salat, som hun sier selv er den som har spist opp all salaten min i drivhuset. Hun prøver å påstå at det ikke er salat, selv ruccolaen har blitt rimelig tynn i det siste, men et er vel pga at alt det andre er blitt spist opp av henne. Her i huset er det vel oss voksne som er mest sære tror jeg. En mann som ikke klarer lukta av sjømat av noe slag setter en demper, så det blir sjømat når han ikke er hjemme bare. Og jeg er allergisk for endel ting, så da blir det mat jeg ikke kan spise når jeg ikke er hjemme. Men ungene er veldig fornøyd med det. Og ungene kan pelle ut et de ikke liker, kan jo ikke nekte de når jeg selv må gjøre det med ting jeg ikke kan spise. Jeg er ikke hyper allergisk, så er det bare litt i maten kan jeg pelle ut bare. Hun ene spiser brunost med majones, det knyter seg i magen min hver gang jeg ser det. Og agurk er vist også godt oppå der igjen. Men jeg liker brød med majones og agurk og det er det vist ikke så mange som liker det heller. Brød med skivet gult eple, sukker og kanel er super godt, og skal si resten av huset kikka når jeg laga meg det engang, men nå spiser alle det.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 7. august 2012 #10 Skrevet 7. august 2012 Guttungen her liker ikke den type mat ungene pleier å elske.. grillpølser og winerpølser har han så vidt startet å "godta", kan med andre ord spise en, om det ikke er noe annet spise. potetstappe og middagspølser er forferdelig. ALT av "fast food" er ren gift, bestiller vi en pizza spiser han ikke, lager jeg pizza, spiser han pannekaker er døden, vaffler er greit nok, så lenge det er med jordbær syltetøy. Pasta går nødig (IKKE spagethi) Kan vel si det slik: det unger normalt sett elsker, takler han ikke. Fikk han bestemme middag hver dag, hadde vi nok spist fisk 5-6 dager i uka, og kylling resterende. Sære matvaner er vi ikke inne i enda. Han er straks 18 mnd.
Gjest Kira med en av hver Skrevet 7. august 2012 #11 Skrevet 7. august 2012 Sønnen min spiser og liker alt. Han kan godt utbryte under middagen: "Mmmm...dette var nydelig godt". Favoritten er fiskegryte og er vi ute og spiser eller vi er en plass der det er koldtbord så er det fisken han bestiller eller forsyner seg med først. Hehe, sånn er datteren min også. Forrige gang vi hadde fisk til middag sa hun plutselig "mamma, jeg elsker fisk"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå