Gå til innhold

jordmor time?


stch85

Anbefalte innlegg

Når har dere første time hos jordmor? var hos legen rett før jeg var i uke 12, og legen sa at første jordmor time er i uke 24, er det vanlig? syns lissom det er så lite som skjer, skulle ikke vært noe nå før ordinær ul. Men jeg har fått bestilt meg ul neste uke da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, stemmer at det ikke er jordmortime før uke 24. Det er det vanlige med mindre det er noe ekstraordinært. Jeg er på andre svangerskap nå, og sist så var jeg hos legen i uke 8, ultralyd i uke 18 og jordmor uke 24. Denne gangen har jeg vært hos legen i uke 8 og 12, ultralyd i uke 19 og skal til jordmor i uke 24.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har første jordmor time i uke 22, føler også at det er lenge å vente...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos jordmor i uke 13. Var hos lege i uke 9. Han mente jeg burde gå til kontroll hver 4.uke, noe som ikke er "normen", men det er visst vanlig hos min lege. Han sa også at jordmødre ofte vil ha førstegangsmødre tidligere inn enn flergangs. (Vet ikke helt hvordan han visste det, for han er jo ikke jordmor, men han har vel snakket med noen). Så jeg gjorde som han sa jeg, og bestilte jordmortime 4 uker etter at jeg hadde vært hos han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på første svangerskapskontroll i går 12+4, der fikk jeg sånn oversikt over når jeg skal ha kontroller, og da var det ul i ca uke 18 ja, og jordmor i uke 24. Dødslenge til. Er jo ikke før i slutten av oktober. DøDSLENGE til sier jeg bare;P haha

Bare litt uttolmidg bare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig, virker som det varierer fra kommune til kommune, for jeg skal til jordmor allerede i uke 16! Og hadde første kontroll til lege i uke 12, men det er vel vanlig. Uansett, jordmor i uke 16 og ul i uke 18 eller 19, venter på innkalling. Har en venninne som er 2 måneder mer på vei enn meg, hun hadde første kontroll til jordmor i uke 18 og bor i nabokommunen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på første kontroll hos legen i uke 5, skal til jm nå denne uke (er i uke 12) å til ordinær ul uke 17. videre vet jeg ikke enda. Er litt hva en selv ønsker også tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til min første jordmortime i uke 19, men det er fordi jeg er førstegangsfødende og da får man komme til tidligere her hvor jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min kommune er det jordmortime i uke 16 om man er førstegangsfødende.

Derr, endelig noen som har samme regler som min kommune! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal til jordmor i uke 15 og har UL time samtidlig og jeg er 3 gangs gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmm, jeg har jo ikke ringt jordmor og spurt da, jeg bare regna med at legen visste hvordan det er. Kan alltids ringe og høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært på kontroll siden jeg var 8 uker på vei. Så det er jo nesten 2 måneder siden. Søsteren min mente at jeg måtte komme meg til jordmor snart og syntes ikke at jeg burde gå over to måneder uten å sjekke meg. Jeg fikk beskjed av legen om at jeg ikke trengte å komme inn før uke 20 et eller annet. (husket ikke helt:p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til lege 8+0, legen sa jeg kunne bestille jordmortime uke 16, men jeg vil ikke... Hører hjertelyden hjemme og er i fin form, og dette er nummer 3, så jeg er veldig avslappa. Skal på ul 19+5, pluss lege 21+0. Så blir det vel første jordmortime noen uker etter det, på oktober :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...