Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #1 Skrevet 7. august 2012 Storebror blir 2 når babyen kommer, og jeg aner virkelig ikke om jeg skal kjøpe en søskenvogn eller en egen vogn til baby, eller kanskje bare et søskenbrett?? Storebror må foreløpig ha vogn i barnehagen til duppen sin, så jeg har som et annet alternativ å kjøpe ei vogn han kan sove i der. Hjelp meg kloke mødre - hva ville dere valgt?
Musemorbr / Skrevet 7. august 2012 #2 Skrevet 7. august 2012 Jeg ville sikkert ha satset på egen vogn til babyen, med søskenbrett. Kan anbefale abc design cobra, som koster ca 3700. Sjekk den ut, for den er supergod. Da har du bagvogn og trille i ett, til en rimelig penge, og da kan du veksle mellom hva du vil bruke. I tillegg er den så billig at du etter hvert, om du merker behovet, kan lukte på muligheten til å også anskaffe en billig og brukt søskenvogn, til å ha hjemme. Det trenger du sikkert kun dersom du ønsker trille lange turer med begge barna, men husk at et fint alternativ for slike turer også kan være bæresjal/sele til den minste. Finn ut hva som passer akkurat deg best.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #3 Skrevet 7. august 2012 Skal han være i bhg når babyen kommer ? Kommer du til å gå mye tur med dem alene ? Hva du velger kommer nok litt an på hvordan dere tenker å bruke vogna. Blir det kun i helgene når pappaen også er med, holder det at eldste har ei trille utenom (det kan jo være den samme han sover i i bhg) Blir det til at en av dere triller tur med begge, ville jeg nok hatt ei søskenvogn ja. Da kan jo storebror sove duppen sin i den også. Det koster ikke så mye med en flott søskenvogn på finn.no, og om eldste slutter med vogn ila noen mnd, er det jo bare å selge den igjen. Alternativet er jo å ha en hovedvogn man kan koble på søskendel. Som phil & teds, Babyjogger city select etc.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #4 Skrevet 7. august 2012 Vi har nyfødt pluss toåring (23 mnd mellom) og er kjempefornøyde med phil & teds Explorer både med et og to barn i. Går til barnehagen med begge hver dag. Eldste sover ikke i barnehagen, så vi har den gamle simo kombivogna vår hjemme til soving på terrassen / i gangen. Men kunne godt satt simoen i barnehagen og klart oss med bare exploreren hjemme:-)
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #5 Skrevet 7. august 2012 Jeg hadde to år i mellom mine. Kjøpte søskenbrett og en trille til et par hundre kroner som hadde nedfellbar rygg. Den ble brukt som sovevogn. I tillegg hadde jeg bæresjal, så jeg byttet litt på hvem som var i vognen.
Appelsindyret Skrevet 7. august 2012 #6 Skrevet 7. august 2012 vi har også en gutt på 23 mnd og en nyfødt baby. Sønnen min er ikke veeeldig opptatt av å sitte i vogn egentlig så vi kjøpte en søskenvogn som vi kunne bruke til sånn gå i byen eller dyreparken-vogn... Vi valgte Babyjogger twin. det er en slags tvillingtrille, den tar liten plass i bilen, kan brukes helt opp til 4 års alder hvis det er nødvendig og så har jeg en egen baby-bag til babyen. det er helt genialt. Den kommer også rundt overalt, inn i utgangsdøren, i alle butikker osv.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #7 Skrevet 7. august 2012 Tusen takk dere! Tror jeg må satse på en søskenvogn, siden jeg kommer til å trille dem begge alene.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2012 #8 Skrevet 7. august 2012 Jeg skal kjøpe en mountain buggy pluss one. Har en veldig aktiv unge fra før så må innrømme at det er mer for meg. Man kan også bruke den til en unge. Skal kjøpe søskenbrett (og seler) i tillegg da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå