Gjest April barn <3 Skrevet 7. august 2012 #1 Skrevet 7. august 2012 Har ammet gutten min i tre mnd. Har behandlet oss for sopp to ganger, over ti uker tilsammen! Har vært fin en god stund nå. Sist uke begynte jeg å bli sår igjen, bare på venstre og i helga ble jeg sår på høyre. Mulig siden jeg ammet dobbelt på høyre av og til for å avlaste venstre. Nå blør d fra venstre, er ikke store sår men mye rødt område og sprekker på siden av vorten. Trur ikke dette er sopp siden gutten ikke er så hvit i munnen og jeg har kun vondt i selve vorten. Hvordan få sårene til å gro?
marsve Skrevet 7. august 2012 #2 Skrevet 7. august 2012 Mine "grodde" aldri. La de lufttørke etter amming, smør med purelan og bruk ull ammeinnlegg. De i papir klistrer seg i såret også drar du det opp når du tar de av. De sier hvis du blir så sår så er det noe feil med teknikken, så kanskje du bør se litt på om du ammer "feil". Jeg brukte skjold så her var det alltid feil, og derfor det ble sånn tror jeg. Jeg måtte slutte etter 3 mnd for det ble aldri bra. Ingen skam det heller om det ikke bedrer seg
Gjest April barn <3 Skrevet 7. august 2012 #3 Skrevet 7. august 2012 Takk for svar! Jeg får sopp når jeg bruker ullinnlegg tiltross for at jeg bytter to gang om dagen og vasker på 60grader.Purelan må jeg smøre med om jeg skal klare å amme. Kan ikke slutte å amme heller da gutten ikke tar flaske. Har prøvd en del forskjellig. Nå når jeg er borte en time eller to så må pappaen gi med kopp. Det blir for mye styr synes jeg..
Gjest April barn <3 Skrevet 7. august 2012 #4 Skrevet 7. august 2012 (endret) Flere som har noen gode råd? Endret 7. august 2012 av April barn <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå