ღhælgelainnღ Skrevet 7. august 2012 #1 Skrevet 7. august 2012 Vi har en 6 åring som er veldig lite interessert i mat. Hun spiste relativt bra tidligere, men i løpet av de to siste årene har hun blitt mer og mer kresen. Jeg prøver å ha ordentlig middag hver dag, med grønnsaker og variasjon av kjøtt og fisk, kylling osv. De andre to barna vi har spiser stort sett det meste, selv om det ikke er alt de syns er like godt. Men mellomste er altså totalt uinteressert. Uansett hva jeg serverer, så er det uff og æsj, dette liker jeg ikke. Jeg sier at hun må smake på det før hun sier at hun ikke liker det. Ting som hun kanskje syns var godt tidligere, har hun plutselig bestemt seg for å ikke like. Hun vil ikke ha smør på brødskivene og hun er veldig sær med pålegget. Vil heller ha knekkebrød i stedet for brødskive, så da hender det at hun får det i stedet. Hun liker ikke grønnsaker, til nød litt agurk. Liker heller ikke melk, men hun får i seg litt melk gjennom frokostblandinger og drikker kanskje et halvt glass i løpet av dagen. Spiser en del youghurt og kan ha ost på brødskivene eller knekkebrødet Jeg liker ikke å tvinge henne til å spise, men sier at hvis hun ikke spiser maten som blir servert, så får hun ikke noe alternativ og da må hun gå sulten til neste måltid. Hun er veldig egen og trassig og har et temperament som kan slå ut de fleste. Hun skal begynne på skolen i august, så jeg er veldig spent på hvordan hun vil takle det. Hun kan være veldig sjefete og vil helst ta styringen, men vi er bare nødt til å sette henne på plass, men jeg føler at det stjeler mye av tiden som skulle vært brukt på de andre to på snart 9 år og 1 1/2 år. Hun lager hele tiden et show og bruker veldig høy stemme inne. Hvis vi sier noe til henne som hun er uenig i, så bjeffer hun omtrent tilbake eller skriker etter oss. Har brukt mye tid og energi på å sette henne på plass, og hun kan omtrent suge all energi ut av en. Samtidig kan hun være verdens søteste og mest hjelpsomme jente - bare hun vil. Sukk, bare et lite hjertesukk fra meg. Det finnes vel flere der ute som opplever noe lignende?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå