Gå til innhold

Nav sier jeg kun får en arbeidsgiver godkjent, noen som vet?


lille +gutt

Anbefalte innlegg

Hei, har kranglet med nav siden jeg ble gravid om foreldrepenger da jeg nok er en litt vanskelig sak.

Jeg er utdannet hjelpepleier og samlet før praksis for å kunne ta fagbrevet i barne og ungdomsarbeideren pga at det er vanskelig å jobbe turnus for meg når vi får barn da min samboer reiser endel i jobben.

Har prøvd å få fast jobb i barnehage i ca 1,5 år nå men det er vanskelig, har derfor jobbet i flere ulike private barnehager da jeg vet de snakker sammen og at det da er lettere å få fast jobb om noe skulle bli ledig.

Har i tilegg jobbet i kommunen som hj.pleier, dette har gjordt det slik at jeg har hatt 100 % inntekt fordelt på 3-4 arbeidsgivere.

Så ble jeg gravid...

Var plaget med kvalme i 3 mnd men jobbet å sto på i både barnehage og sykehjem før jeg etter ca 4,5 mnd bestemte meg for å gå over til kun sykehjem da jeg tjener mye bedre der samt kan jobbe på litt lettere måte da sein og helgevakter er lettere enn dagvakter.

 

Jeg har til tross for dette ikke klart å opptjene 100% stilling siden det er vanskligere når det blir bare en arbeidsgiver og da svangerskapet er blitt tyngre etterhvert.

Men jeg har jobbet ca 100 timer pr mnd.

 

Så over til nav

 

Nå er jeg kommet til uke 30, har vært på nav 8 ganger så langt å fått ulike svar på hvordan foreldrepengene skal regnes på meg hver gang(hele 6 ganger)

Har levert inn mine papirer nå og kommunen skal sende inntektsjema, og jeg har lagt ved lønnslipper på det jeg jobbet i barnehage frem til uke 18.

Fikk riktignok beskjed om at jeg kun kom til å få det jeg hadde tjent fra kommunen siden det er de som er min nåværende arb giver.

er det noen som vet om dette stemmer?