Gå til innhold

Gode råd mot oppblåsthet:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom igjen!

Mine?

- Ikke hvetemel eller sukker

- Ikke melk - Iallefall ikke mye på engang:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I tillegg til dine, som er noe av det første man bør prøve å kutte ut....

- Ta gode tarmbakterier og/eller Vita Biosa

- Spis regelmessig

- Ikke stress

- Spis noe grønnsaker til alle måltider slik at man får enzymer

- Ikke mais

- Bruk Bitterstern

:)

Skrevet

Kjøp Vi-Siblin på apoteket.Et fiberpulver som gjør underverker.Det tar noen uker før det virker skikkelig,men det eneste som hjalp meg.(anbefalt av legen) jeg rører ut en skje i et glass vann og drikker 2 glass vann etterpå.Viktig med mye vann til ellers blir det full stopp:)

Skrevet

Det er viktig å finne ut hvorfor man er oppblåst. Feks kan man produsere for lite fordøyelsesenzymer, da kan tilskudd av dette hjelpe, og man kan da tåle matvarer man tidligere ikke tålte. Matvarer som inneholder fordøyelsesenzymer er ananas og kiwi. Og hvis man langtidshever gjærbakst vil det dannes fordøyelsesenzymer slik at selv enkelte som har cøliaki kan spise det. Er grunnen at du har for lite eller for mye fiber i kosten må dette justeres. Det kan også være enkelte matvarer man rett og slett ikke tåler og at man må kutte det ut eller reduseres inntaket av de. Du kan også ha for mye eller for lite magesyre. Så det kan altså være flere ting som gjør at man blir oppblåst og det som hjelper en person kan gjøre det verre for en annen. Så man må nesten bare prøve seg litt fram og finne ut hva som hjelper og hva som gjør ting verre for en selv. Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...