Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #1 Skrevet 6. august 2012 Hvordan fant dere ut at dere burde få testet synet? Jeg testet meg for 2 år siden, og da var alt supert. Nå har jeg lagt merke til at jeg skuler mye mer med øynene når jeg sitter med pc, tv, leser, skriver meldinger osv. Får ofte høre at jeg ser morsk ut Har ikke tenkt over at det kan være synes, helt frem til sambo sa at jeg burde få det testet på nytt. Klarer ikke "se" selv om jeg ser bra eller dårlig. Føler jo selv at det ikke er noe problem... har bestilt synsundersøkelse, så er spent på hva resultatet blir denne gangen
Gjest Filifjonka Skrevet 6. august 2012 #2 Skrevet 6. august 2012 Jeg har brukt briller og linser siden jeg var barn, så jeg går regelmessig til kontroll. For min del er det slik at jeg ikke merker så godt at synet forandrer seg, for det går så gradvis at jeg venner meg til endringene. Så selv om linsene/brillene ikke lenger passer perfekt, så merker jeg det ikke. Men det jeg merker er at jeg får veldig vondt i hodet hvis jeg leser eller sitter med pc over lengre tid. Det er helt normalt at synet forandrer seg med årene. Alle blir langsynte. Jeg var nærsynt før, så hadde jeg en periode hvor jeg faktisk ikke trengte briller, nå er jeg langsynt.
Tobarnsmor:) Skrevet 7. august 2012 #3 Skrevet 7. august 2012 Samme som med Filifjonka over her egentlig. Jeg har fått nedsatt syn enda mere etter hver graviditet. Det kan påvirke synet sa visst optikeren min.
Gjest Miryks Skrevet 7. august 2012 #4 Skrevet 7. august 2012 Samme her, det med graviditet. Merka bare at plutselig så jeg veldig mye dårligere, og fikk sjekka synes. Hadde gått fra -25 på begge øynene til -2.50 og -2.25. Var hos øyelege for å høre hva det kunne være, eller om det var vanlig. Fikk beskjed om at det var kun hormonene mine som spilte meg et puss, og at det ble bra igjen når ungen var ute. Jadda.....
Sinetree Skrevet 7. august 2012 #5 Skrevet 7. august 2012 Jeg har også hatt dårlig syn siden jeg var barn, men jeg merker at jeg har fått enda dårligere syn når jeg kjører bil. Jeg får problemer med å lese skiltene
Gjest Miryks Skrevet 7. august 2012 #6 Skrevet 7. august 2012 Jeg har også hatt dårlig syn siden jeg var barn, men jeg merker at jeg har fått enda dårligere syn når jeg kjører bil. Jeg får problemer med å lese skiltene ...linser eller briller, kanskje? Uansvarlig å kjøre om en ser dårlig, og ikke bruker briller/linser...
Sinetree Skrevet 7. august 2012 #7 Skrevet 7. august 2012 Hehe, jeg har både briller og linser, men synet faller stadig er jeg redd. Går til kontroll 2 ganger i året, så blir aldri for dårlig til at jeg ikke kan kjøre
<3 2G <3 Skrevet 7. august 2012 #8 Skrevet 7. august 2012 Kjenner det på at jeg får lettere hodepine, blir sliten i øynene. Har merket forskjell nå, men såpass lite at det ikke er farlig, kan kjøre bil uten briller enda, ikke at jeg gjør det nei. Liker ikke å ikke ha briller på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå