Gå til innhold

abort eller ikke?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette er nok noe av det vanskeligste valget jeg noen gang har måttet ta...

Møtte en gutt i sommer da jeg var ute å reiste gjennom jobb på østlandet, ting klaffet perfekt, og det virket som vi hadde vært sammen i flere måneder allerede etter 3 - 4 dager sammen.

Jeg reiste hjem og ting ble veldig anderledes, jeg fant vel i bunn og grunn ut at jeg ikke kunne satse på ham, men følelsene har aldri forsvunnet... hjertet sier ja, fornuften sier nei!

Så var testen positiv! pefekt! NEI!

har en liten en på 3 år, og skal begynne å studere igjen om 14 dager... men er egentlig veldig imot abort, har gjort det en gang før, og har lite lyst til å gjøre det igjen.. men dette passer ufattelig dårlig!

Er usikker på om vi har noen fremtid sammen, og vil ikke basere et forhold på et barn.. vil heller ikke være alenemor til to...

heller jo veldig mot å ta abort.. men det er vanskelig... Er det noen som har noen gode råd? eller noen som har prøvd å ta abort med kun tabletter? (uten inngrep) er det som er aktuelt i tilefelle... er det veldig vondt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Visten
Skrevet

Uff, for en lei situasjon du har havnet i. Jeg har dessverre ingen svar til deg, men kan dytte denne tråden litt opp. Det beste rådet jeg har er for ettertiden, uansett hva du velger, å være nøye med prevensjonen. Lykke til!

Skrevet

Forstaar meg ikke paa folk som ligger rundt uten kondom. Hort om kjonnssykdommer, eller?

Skrevet
Forstaar meg ikke paa folk som ligger rundt uten kondom. Hort om kjonnssykdommer, eller?

Gå og legg deg. å ha sex med EN mann betyr ikke å "ligge rundt". Og ja, man har sex uten kondom etter å ha sjekket seg for sykdommer. Har du brukt kondom med din mann hele livet?

Skrevet

Spar deg anonym 23.11

Du må tenke gjennom alle valgene, men forstår deg godt om du går for abort og om du ikke gjør det! har du fortalt det til barnefaren? kanskje han kan bidra med valget... :)

Aborten er ikke en stor belastning mht utførelsen, men om det psykiske vil plage deg bør du nok beholde!

Skrevet

Medisinsk abort er helt ok. Blør som en gris og gjør satans vondt hvis du ikke tar nok smertestillende. Jeg fikk stor dose smertestillende, og det var helt ok. Ingen "grusom" opplevelse sånn sett. Men jeg hadde ikke noe valg når jeg tok det, så slapp jo noen eventuell psykisk belastning. Hva med å prate med han om det før du bestemmer deg? Er jo hans barn å igrunn.

Skrevet
Gå og legg deg. å ha sex med EN mann betyr ikke å "ligge rundt". Og ja, man har sex uten kondom etter å ha sjekket seg for sykdommer. Har du brukt kondom med din mann hele livet?

Kan vel ikke akkurat sammenligne et ekteskap med noen man har kjent i fire dager akkurat? Tviler ogsaa paa at dette er et enkelttilfelle, derav "ligge rundt"...

Skrevet

Du får ikkje god hjelp her. Sett deg ned og tenk deg om det er det einaste jeg kan si. Vi kan ikkje bestemme kva du skal velge. Det er ditt valg og ønsker det lykke til på ferden. Støtter deg i uansetts valg du tar. Jeg eller andre har ingen ting med kva du velger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...