Gråsonen Skrevet 6. august 2012 #1 Skrevet 6. august 2012 Hvordan i alle verdens dager strikker jeg ankler på babybukse med 4 pinner? Har strikka livet ned til der jeg skal fortsette med ben. Synes dere jeg burde legge maskene over på rundpinne når jeg starter med bena? Ønsker en "baggy look"
granatepla Skrevet 6. august 2012 #2 Skrevet 6. august 2012 Jeg hadde brukt en liten rundpinne fram til jeg kom til vrangborden var jeg deg :-) både fordi det går fortere og er enklere og fordi jeg synes resultatet blir finere. Lykke til, dette klarer du :-)
Gjest peacock Skrevet 6. august 2012 #3 Skrevet 6. august 2012 (endret) Strikk på rundpinne så lenge som mulig! De korteste er vel 30 cm eller noe, så du kommer ganske langt før du må bytte :-) Kanskje det finnes 20 cm pinner også, men de har jeg ikke prøvd. Endret 6. august 2012 av peacock
Gråsonen Skrevet 6. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 6. august 2012 Tusen takk for råd! Ja, rundpinne er absolut enklest jeg holder meg til det så lenge som mulig da, planen er å få anklene så smake som mulig for å forsterke baggy-look. Nå som jeg skal felle av maskene over til seperate rundpinner må jeg naturligvis øke maskeantallet på hvert ben, ikke sant?
Gjest Ziva Skrevet 6. august 2012 #5 Skrevet 6. august 2012 Kjøp deg en liten rundpinne og bruk den så lenge som mulig. Så kan du bruke 5 pinner det siste stykket. Nille har faktisk veldig små rundpinner.
Nevis Skrevet 6. august 2012 #6 Skrevet 6. august 2012 Kan jeg spørre hvilken oppskfirt du strikker etter? ønkser å strikke baggy ullbukse til sønnen min.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #7 Skrevet 6. august 2012 kanskje jeg kan spørre her inne da, hva slags garn kan jeg bruke til å strikke ullsokker/raggsokker av? er litt lei det vanlige raggsokk garnet...tenkte å strikke til mamma og pappa :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå