Gå til innhold

Hjelp. Hvordan løse dette?? Ang egne barn og venner....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt har en venn(de er begge 11år) som ikke har så veldig god innflytelse på barnet mitt. Vennen er ok når h*n er her, men vi ser jo antydninger til "dårlig" oppførsel. Dette påviker mitt barn, som gjerne tar etter og vil være kul.

Nå har det skjedd en episode som jeg var vitne til, der denne vennen var involvert. Såpass frekt og forferdelig at nå ønsker jeg ikke at barnet mitt er sammen med denne vennen mer.

Dette må jeg nå forklare til barnet mitt, uten at jeg forteller hva som har skjedd.

Jeg vil ikke henge ut denne vennen, og ønsker ikke at barnet mitt skal vite noe om denne episoden. Barnet mitt vil kanskje spre dette videre, og det er unødvendig.

Hvordan forklare at de ikke kan henge sammen mer? De kommer til å treffes uansett når skolen starter igjen men..... ønsker ikke at de er sammen på fritiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er en dårlig i de å si at h*n ikke får leke med vedkommende, vil tro det har liten effekt. Kan hende at det blir enda mer spennende å "henge" sammen med vedkommende.

Prøv å ta styringen selv, inviter barnethjem til dere og bli kjent med det. Det er ikke sikkert h*n har det så greit... Det er faktisk slik at det er vanskligere å være ekkel/slem mot de dem kjenner...

Skrevet
Tror det er en dårlig i de å si at h*n ikke får leke med vedkommende, vil tro det har liten effekt. Kan hende at det blir enda mer spennende å "henge" sammen med vedkommende. Prøv å ta styringen selv, inviter barnethjem til dere og bli kjent med det. Det er ikke sikkert h*n har det så greit... Det er faktisk slik at det er vanskligere å være ekkel/slem mot de dem kjenner...

Vi kjenner godt til denne vennen, men det nytter ikke lenger. Til og med læreren anbefaler at de ikke er så mye sammen. Han ser jo hva som skjer.

Sukk, det er vanskelig :(

Skrevet

Hva gjorde denne vennen egentlig?

Skrevet
Hva gjorde denne vennen egentlig?

Vil ikke si så mye om det, men det gikk hardt utover en uniformert :/

Skrevet

Tror kanskje jeg ville forklart sønnen hva som har skjedd, og at det er grunnen til at hn ikke får være med vennen. Videre ville jeg forklart at disse opplysningene er noe som skal være mellom dere, slik at vennen har en sjans. Nå vet jeg jo ikke hva som har skjedd, men tror jeg ville gjort det slik! 11-åringer forstår mye!

Skrevet

Føler igrunn at barnet mitt ikke er moden nok til å vite om denne hendelsen. H¤n kommer til å bruke det mot vennen så fort det lar seg gjør. Men kanskje jeg bare skulle fortelle litt og la resten være.....?

Skrevet

Vil bare si at når jeg vokste opp fikk ikke min bestevenninne lov å være sammen med meg lenger rundt 11-12 års alderen fordi jeg var dårlig innflytelse.

VEL, lite visste moren hennes om hva som egentlig foregikk for å si det sånn.....

Skrevet
Vil bare si at når jeg vokste opp fikk ikke min bestevenninne lov å være sammen med meg lenger rundt 11-12 års alderen fordi jeg var dårlig innflytelse. VEL, lite visste moren hennes om hva som egentlig foregikk for å si det sånn.....

Synd å høre, og jeg er ikke blind og vet hva barnet mitt kan finne på.H¤n er ikke uten feil.

Men har du lest innleggene mine?? Jeg tenker masse på denne vennen. Ellers hadde jeg bare fortalt barnet mitt alt. Jeg ønsker og skåne vennen og håper h¤n nå kan få den hjelpen de trenger....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...