Gå til innhold

APP...Et spørsmål.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i behandling. Siden jeg har vært student forrige inntektsår har jeg ikke den aller høyeste inntekten. Tror jeg tjente 70.000

Forstår det sånn at det er 66% av inntekten det beregnes på. Frister egentlig mer å jobbe, men det er uforenlig med behandlingen jeg skal igjennom.

Lurer på hvordan jeg skal klare meg med ca. 6000 i mnd. Når jeg var student fikk jeg jo studielån ved siden av og med samboeren min sitt studielån og inntekt gikk det fint.

Andre her som har vært i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva tjente du året før der da?

Når de beregner hva du skal ha tar de gjennomsnittet av hva du har tjent de siste 3 årene før du ble sykemeldt.

Jeg fikk mye mer enn jeg hadde trodd, for i håp om å bli frisk på egenhånd hadde jeg gått ned fra 100% til 70% stilling året før jeg ble sykemeldt. Men de tok gjennomsnittet av de siste 3 årene.

Du vet at det også er et minstebeløp du må ha for å leve, om du ikke har mann som kan forsørge deg vil du få minstebeløpet pluss evt forsørgertillegg. Er ikke sikker på hva mistebeløpet er nå, de ganger grunnbeløpet med et visst tall, men mener du skal ha minst 11-12.000,- å leve for i måneden.

Skrevet

er arbeidsinntekten din under 2G får du 2G.Fyller du vilkår for ung ufør vil du kunne få 2,44 G

Skrevet

Hei igjen!

Ja, vi er to. Jeg skal igjennom en omfattende medisinsk behandling, det å måtte tenke på penger i en slik stund er for meg helt håpløst. Har vært student i 2 år, året var jeg gravid og sykemeldt pga ekstraordinært svangerskap. (ble oppdaget svulster som legene misstenkte kunne være kreft i livmoren i 2. semester, de holdt seg heldigvis stabile til fødselen ble satt i gang i uke 36.)

Så ikke mye å skryte av i grunn! Men takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...