Gå til innhold

Er det uvanlig å ha flere sett uteklær?

Anbefalte innlegg

Gjest Visten
Skrevet

Når jeg leser om å dra med seg dresser m.m. mellom barnehagen og hjemmet lurer jeg på om det virkelig er mange som ikke har flere sett regnklær, vinterdresser, ytterjakker, ullklær, støvler, vintersko, etc? Noe faller seg jo naturlig fordi vi arver klær og barna også kan arve av hverandre, men uansett kjøper vi gjerne dobbelt dersom vi må det - og gjerne på salg - slik at vi ikke må holde oss inne fordi klær eller sko er våte. Nå kjøper jeg heller en vinterdress og et todelt sett istedenfor bare en dress til 1500,-, kanskje det forklarer saken? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har minimum to sett til sønnen på 3,5 år. Stort sett ett sett hjemme og ett i barnehagen. Er jo greit i forhold til at det hender han tisser på seg, og blir våt etc. Ikke alltid det er mulig å tørke ting over natta, særlig på vinteren.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nja. Jeg kjøper ikke bevisst. Men jeg handler gjerne dress på salg til året etter, og da kan jeg bruke den som krisedress hvis den andre er våt. Erfaringsmessig er ikke ungene så mye ute hjemme i drittvær etter barnehagen, og den tørker jo til helga uansett:)

Gjør igrunnen det samme med regntøy. Støvler har vi alltid mer enn et par av også. Utejakker har vi for mye av ...

Skrevet

Tror nok de fleste har minst dobbelt opp av yytertøy. Vi har i alle fall det!

Kjenner ingen som bare har et sett. Tror det er unntakene. Har gjerne fleree av dyre merrkere også.

Skrevet

Vi har hvertfall minst dobbelt sett, både av sko, dress, regntøy, jakker, votter, hals og lue. Som regel mer av enkelte ting også, har bla hengende en dress og et sett regntøy i bhg, og har i tillegg dress/regntøy hjemme også.

Nå har jo vi råd til det da, men kjøper jo ikke alt til full pris. Ofte er det vi har hjemme arvet eller fått i gave, eller kjøpt på salg osv., mens det i bhg er kjøpt nytt fordi det blir mer slitasje på det.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Har en vinterdress og det er nok for oss. Her er det så kaldt at hun har den på til og fra barnehagen og i den verste kuldeperioden med mørketid i tillegg så er vi ikke ute etterbarnehagen og i de gode periodene, og i helgene, så er dressen hjemme uansett og hun kan ha den på.

Har aldri savnet en ekstra dress.

Vintersko har hun også bare ett par av. Neslalobber er det som duger best og også de blir brukt frem og tilbake.

Jeg kjøper ikke mer enn vi har behov for ;)

Gjest Visten
Skrevet
Har en vinterdress og det er nok for oss. Her er det så kaldt at hun har den på til og fra barnehagen og i den verste kuldeperioden med mørketid i tillegg så er vi ikke ute etterbarnehagen og i de gode periodene, og i helgene, så er dressen hjemme uansett og hun kan ha den på. Har aldri savnet en ekstra dress. Vintersko har hun også bare ett par av. Neslalobber er det som duger best og også de blir brukt frem og tilbake. Jeg kjøper ikke mer enn vi har behov for ;)

Kanskje du har et litt mindre barn da? Vi er ute vinteren igjennom, tross mørketid og mange minus, selv om jeg gjerne ville holdt meg inne i varmen på ettermiddagen ;)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet
Har en vinterdress og det er nok for oss. Her er det så kaldt at hun har den på til og fra barnehagen og i den verste kuldeperioden med mørketid i tillegg så er vi ikke ute etterbarnehagen og i de gode periodene, og i helgene, så er dressen hjemme uansett og hun kan ha den på. Har aldri savnet en ekstra dress. Vintersko har hun også bare ett par av. Neslalobber er det som duger best og også de blir brukt frem og tilbake. Jeg kjøper ikke mer enn vi har behov for ;)
Kanskje du har et litt mindre barn da? Vi er ute vinteren igjennom, tross mørketid og mange minus, selv om jeg gjerne ville holdt meg inne i varmen på ettermiddagen ;)

Ja, hun ble 2 år i april så hun er ikke så stor. Vi er også mye ute på vinteren, men når det blir mellom 30 og 40 effektive minus så holder vi oss inne ;)

Skrevet

Har alltid 2 stk regntøy til barna allefall. Og gjerne 2 dresser også ja, men ikke 2 vinterdresser, men kanskje en regndress utenom eller noe.

2 par støvler og 2 par regntøy er vi avhengig av, kunne sikkert hatt et sett til, regntøy slites fort

Skrevet

Regnøy, votter, luer og sånne ting har vi flere av.. gjerne mer enn to skift.

Men har brukt å bare ha 1 vinterdress og 1 par vintersko.

Håper vi finner noe billig ekstraskift i år da siden eldstemann så og si alltid blir våt og skitten og det jo tar litt tid å få alt tørt ;)

Gjest Visten
Skrevet
Ja, hun ble 2 år i april så hun er ikke så stor. Vi er også mye ute på vinteren, men når det blir mellom 30 og 40 effektive minus så holder vi oss inne ;)

Det var ikke min intensjon å insinuere at dere ikke er ute på vinteren (haha, og attpåtil framheve meg selv ved å påpeke at det er jaggu meg vi ;) ), så om det ble oppfattet slik beklager jeg :) Du påpekte at dere ikke kjøper mer enn dere har behov for og jeg vil bare understreke at behovet kanskje er større når barna også er større. :)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet
Det var ikke min intensjon å insinuere at dere ikke er ute på vinteren (haha, og attpåtil framheve meg selv ved å påpeke at det er jaggu meg vi ;) ), så om det ble oppfattet slik beklager jeg :) Du påpekte at dere ikke kjøper mer enn dere har behov for og jeg vil bare understreke at behovet kanskje er større når barna også er større. :)

Jeg tror at intensjonen din var å fremstille meg som lat OG fattig! Lumpent gjort, ass!

Haha :D

Skjønte hva du mente og ja, behovet blir nok større etterhvert, måtte bare svare på denne tråden siden jeg hadde svart i en annen tråd at vi frakter vinterdress og sko frem og tilbake, og det slo meg ikke at du tenkte på større barn. Jeg får nyte den ene vinterdressen mens hun er liten, hehe! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...