Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #1 Skrevet 6. august 2012 Hvordan får dere det til? Hvordan prioriterer dere for at alle skal ha det bra, samt at barna skal få nok tid til foreldrene sine? Jeg har vært alenemor i 4 år. Da prioriterte jeg trening en liten stund, men syns jeg fikk for liten til til barnet mitt. Først bhg. og jobb, så middag for så å dra barnet med seg på studioet. Så droppet det fort. Var arbeidsledig en stund, da jogger jeg, så da gikk ikke treningen utover tiden med barnet. Men nå har jeg samboer og full jobb igjen. Han har lyst å trene 2- 3 ganger pr. uke, samme med meg. Men jeg føler det bare blir stress for barnet mitt. Jeg skal i tillegg jobbe en kveld i uka, samt at barnet skal ha aktivitet en kveld i uka. Trene hjemme eier jeg virkelig ikke motivasjon til, jeg må ut av huset for å trene. Må på studio. Er det bare slik det er, bhg., jobb, mat og dra barnet med på trening? Eller er det flere som ikke prioriterer trening pga. tidsklemma? Eller trener alle hjemme foran tv slik at det ikke skal gå utover barnet? Hvordan prioriterer dere? Vet at alle sier det er en prioriteringssak. Men da lurer jeg på hvordan dere legger det opp? Kanskje bare kveldstrening/helgetrening? Ellers er vi i mye aktivitet sammen med barnet.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #2 Skrevet 6. august 2012 Mannen sykler frem og tilbake til jobb ca 2 ganger i uka. Det tar ikke mye lengre tid enn å ta tog og buss. I tillegg har han hjemmekontor minst en dag i uka. Da pleier han å padle en tur i forbindelse med at han leverer i barnehagen. Jeg pleier å løpe 2-3 ganger i uka etter at ungene har lakt seg. Det tar 30-60 minutter. På søndagene står jeg tidlig opp og løper i to timer sammen med en venninne. Da er vi hjemme igjen mellom 9 og 10 og spiser frokost sammen med familien. Ofte er vi å svømmer på lørdagene. Da pleier mannen og jeg å ta en halvtime hver hvor vi svømmer som trening mens den andre bader med ungene. I tillegg forsøker jeg og mannen å få til litt styrketrening sammen en kveld i uka, men der er vi ikke så flinke ;-)
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #3 Skrevet 6. august 2012 Mannen sykler frem og tilbake til jobb ca 2 ganger i uka. Det tar ikke mye lengre tid enn å ta tog og buss. I tillegg har han hjemmekontor minst en dag i uka. Da pleier han å padle en tur i forbindelse med at han leverer i barnehagen. Jeg pleier å løpe 2-3 ganger i uka etter at ungene har lakt seg. Det tar 30-60 minutter. På søndagene står jeg tidlig opp og løper i to timer sammen med en venninne. Da er vi hjemme igjen mellom 9 og 10 og spiser frokost sammen med familien. Ofte er vi å svømmer på lørdagene. Da pleier mannen og jeg å ta en halvtime hver hvor vi svømmer som trening mens den andre bader med ungene. I tillegg forsøker jeg og mannen å få til litt styrketrening sammen en kveld i uka, men der er vi ikke så flinke ;-) Foresten. Når det ikke er sommerferie er ungene på trening en kveld i uka. Da leverer jeg dem, løper mens de trener og er tilbake for å hente dem når de er ferdige. Det er det flere foreldre som gjør.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #4 Skrevet 6. august 2012 Vi legger ungene annen hver kveld so har da mulighet til å trene eller treffe andre venner. Kan ikke regne med å kunne trene sammen når man har små barn. Vet at foreldrene til en veninne av min datter drar med ungene på trening flere dager i uken. Dette syns ikke ungene er noe greit for de vil heller være hjemme og leke med venner.
vårsol73 Skrevet 6. august 2012 #5 Skrevet 6. august 2012 Vi bytter på å legge inn en løpetur i forbindelse med jobb (løpe hjem pluss en omvei) deretter hente i bhg skole. Har også tredemølle og noen enkle vekter hjemme som vi bruker innimellom. Det er fult mulig å få det til selv med to krevende fullttidsjobber, og barn som krever sitt. Mitt beste tips er å unngå treningssenter, det tar for mye tid, det er bedre å legge inn trening på den forflytningen man må gjøre til daglig uansett. å bruke studio er en vanesak, prøv å trene litt for deg selv, les om trening ol , så blir du motivert likevel når du merker fremgangen komme. Ikke start for hardt, bruk gjerne pulsklokke slik at du kan sjekke at du ikke trener for hardt. Unn deg fine belønninger, fancy treningstøy eller noe annet du har lyst på for alle pengene du sparer på å ikke bruke senter Jeg har aldri vært så sprek som etter jeg fikk barn og sluttet på senter. Mye av sentertreningen tar mye tid, men er ikke så effektiv.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #6 Skrevet 6. august 2012 jeg prioriterer det ikke. Her går det i ett fra kl 6 på morran til kl 20 på kvelden. Da er jeg ødelagt, jeg. Og da er sofaen faktisk min aller beste venn...
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #7 Skrevet 6. august 2012 Takk for svar. Skulle ønske jeg også kunne fortsette å sykle til jobb. Kunne det før, men ikke nå lengre. Det er veldig godt. Dere er veldig aktive da! Nei vi venter ikke å få trene sammen. Det vil hvertfall ikke gå. Vurderer å dra å trene etter leggetid. Sønnen min er 5 år, så jeg syns han er for liten til å være på treningen sin alene enda. Har rokkering og litt vekter, få bli flinkere å ta det i stua på kvelden. Hjelper jo litt, bare ikke på kondisjonen Det med svømming er jo veldig greit, da kan jo barnet bli med. HI
Netti*** Skrevet 6. august 2012 #8 Skrevet 6. august 2012 Vi trener annen hver kveld. Helt sluttet å se på tv. Gjett om man fikk mye tid da :-) Her begynner en god del gruppetimer kl 20-20:30. De er vi på. Ferdig litt seint men kommer hjem, dusjer, hiver seg i armkroken på mannen og når en treningsøkt med han også om man vil :-) Har da minst annen hver kveld ledig hele kvelden. Da gjør jeg husarbeid mens mannen trener. Ser også at etter treningsrutinene satt er energien 10 ganger bedre. Og vi er flinkere å legge oss. Jeg kunne være oppe til01:30 for så å dra på jobb tidlig neste morgen. Ikke rart jeg var ødelagt etter arbeidsdagen.
Musemora Skrevet 6. august 2012 #9 Skrevet 6. august 2012 Her elsker ungene å være på barneparken på treningssenteret så de er med ett par kvelder i uka. Har de ikke lyst, drar vi ikke. Ellers jobber jeg turnus 80% og da blir det endel fri på dagtid. Da sykler jeg ofte 3-4 t eller jogger en mil. Trener fort 6-8 t i uka. Får masse energi og ungene får en blidere mamma. Har også løpt mens ungene er på trening. Yngste er 5 år og greier seg helt fint alene der. Vi får ikke lov å bli med inn og se på allikevel.
*Little Miss Sunshine* Skrevet 6. august 2012 #10 Skrevet 6. august 2012 Jeg har bare vært på treningssenter for å trene 2 ganger på 32 år Men jeg sykler, løper, kører på rulleskøyter eller går på ski både med og uten barn. Og så spiller jeg fotball på jobben når det passer (det er rett etter jobb en gang i uken). Kunne sikkert trene mere, men får i allefalle litt motion. Og jeg synes det er lettere å ha tid til dette enn å skulle hjem å spise og så avgårde igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå