Gå til innhold

Gi brukte klær til naboen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboene her venter sin første baby om 4-5 mnd. Vi tror vi er ferdige med unger, så sambo har litt lyst å bli kvitt de x antall eskene med babyklær i kjelleren som opptar mye plass. Vi har lite lagringsplass..

Jeg foreslo enten Frelsesarmeen eller naboene.

Men jeg vet ikke, blir det rart/ekkelt(?) å gi brukte baby- og litt barneklær vekk til naboen? Alt er pent brukt, det som har vært stygt (flekker som ikke har forsvunnet i vask, slitt osv) har vi kastet, evt sydd sammen.

Vi har mottatt masse klær fra bekjente, og vi syntes det var kjempekjekt!

Hvordan ville dere reagert om naboen kom og spurte om dere ville ha 6-7 esker med barne- og babyklær..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør henne :) Kanskje sier hun ja og blir kjempe glad :) Også kan du jo bare si at hun kan gi det hun ikke vil ha til UFF. Ikke gå bort å spør mens du har eskene i hånda i hvertfall :P

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg ble veldig glad da hun som bodde over meg før kom ned med plastposer med klær etter datteren hennes :)

Du har ingenting å tape på å spørre dem. Enten så takker de ja eller så takker de nei.

Skrevet

Barnetøy er DYRT. Hadde jeg hatt en nabo som hadde spurt meg om det, ville jeg blitt utrolig glad:) Hør med naboen, KAN jo tenkes at de allerede har nok- eller har arvet fra noen andre. Uansett, jeg hadde blitt super glad om noen hadde tenkt på meg når de kvittet seg med så mye tøy:o)

Skrevet

Hadde blitt kjempeglad!

Spør dem :)

Gjest Miryks
Skrevet

Vi fikk også maaaasse klær fra eldre vennepar med barn. Synes det var kjempefint! :)

Som FrkKværner sier, klær er dyrt!

Jeg var litt flau da vi mottok første svartsekken. Vi hadde dårlig råd da, og tenkte at de sikkert bare gå oss klærne siden de syntes synd i oss... Men nå vet jeg jo at barneklær er svindyrt, så er utrolig glad for at noen tenkte på oss! :)

Skrevet

Ikke dukk opp med alle eskene, men spør henne om hun vil komme over og se hva hun vil ha. Mange er redd for å ta i mot esker eller rekker, fordi det kan være flekkete og ødelagte ting som de ender opp med å måtte kaste. Selv ville jeg gjerne takket ja til brukte klær, men helst ved å få gå igjennom det først. Det samme har jeg gjort med ting vi ønsket gi bort.

Skrevet

Jeg ville blitt glad hvis naboen hadde spurt meg, greit med arveklær synes jeg :)

Skrevet

Fortell henne at du har ganske mye klær som du planlegger å gi til Frelsesarmeen (tar de imot brukt tøy?) eller UFF, men at du tenkte hun kunne se om det var noe hun trengte eller hadde lyst på først. Hun har sikkert ikke interesse av alt, men noe av det kan hun sikkert hjelpe deg å bli kvitt. Det er jo bare hyggelig.

Skrevet

Spør da vel :) jeg hadde blitt kjempe glad!

Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeglad. Hadde sagt de kunne ta det de ville ha og levere resten til Fretex.

Gjest Morn du
Skrevet

Har fått masse tøy til ungene ettersom de har vokst seg til :) Alltid like kjærkomment det, også for de som har gitt det bort- de vet det blir brukt :)

Skrevet

Jeg har arvet mye klær fra naboene, og fått beskjed om og ta det jeg vil ha, og gi resten til fretex eller noen andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...