Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #1 Skrevet 6. august 2012 Hatt lappen i 2 år og aldri fylt selv.. tørr ikke.. flere?
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 6. august 2012 #2 Skrevet 6. august 2012 Hva er du redd for? Der er ikke farlig å fylle bensin. Derimot er det ganske farlig å kjøre bil.
min<3 Skrevet 6. august 2012 #3 Skrevet 6. august 2012 Moren min er også sånn...hun har hatt lappen lengre da.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #4 Skrevet 6. august 2012 Var sånn før, men det ble for dumt, så det kom seg. Få noen til å være med deg de første gangene.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #5 Skrevet 6. august 2012 Redd for å gjøre feil... Og ihvertfall de kort"automatene" på bensinstasjonene...
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #6 Skrevet 6. august 2012 Hva er det du er redd for? At bensinpumpa skal bite deg?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #7 Skrevet 6. august 2012 Jeg har angst, det er for store folkemengder, og det å gjøre feil. Så mye mulig det har med det å gjøre.... Hi
Kjærepære Skrevet 6. august 2012 #8 Skrevet 6. august 2012 Pumper med kortautomat er enklest, for da slipper du å gå inn på stasjonsbutikken Få noen til å forklare hvordan du gjør det, og så gyver du løs. Du vet nok innerst inne at det er så å si umulig å gjøre feil, så det eneste hinderet er deg selv Jeg gjorde det alltid alene i starten, hehe, hatet at folk så på
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 6. august 2012 #9 Skrevet 6. august 2012 Redd for å gjøre feil... Og ihvertfall de kort"automatene" på bensinstasjonene... Det er ikke vanskelig i det hele tatt. Men få mannen din eller noen andre til å være tli stede første gang du fyller som en "sikkerhet" for deg så det skal bli mindre skummelt.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #10 Skrevet 6. august 2012 Beklager at jeg er krass, men jeg synes folk som ikke fyller drivstoff på egen bil selv burde ikke ha kjørt bil. Det å fylle bensin er en av tingene man må kunne når man har førerkort. Hva gjør man hvis man går tom for bensin og bensinstasjonen er ubetjent? Ringe bergningsbilen? Be mannen din vise hvordan man gjør det, og prøv selv. Det er overhode ikke vanskelig, og har enda til gode å se noen som fyller feil.
lUmlUm med tulla si Skrevet 6. august 2012 #11 Skrevet 6. august 2012 Få noen til å vise deg det, og så kan du prøve selv neste gang, mens personen er sammen med deg! Jeg har også problemer med å fylle selv, og jeg sliter også med angst, og jeg er ekstremt usikker på meg selv. Jeg HAR fylt selv mange ganger, men kun fordi jeg er nødt, ellers så stopper jeg på halvveien, og må ringe noen for å ordne opp for meg (og det gjør jeg bare ikke. Det skjer ikke!). Finn deg ei pumpe du kan tenke deg å bruke, en bensinstasjon som kanskje ikke er særlig folksom (vi har en på hjemveien her som jeg alltid bruker. Sjeldent folk, og billigere drivstoff! Vi bor landlig da...) Kortautomatene er definitivt lettest! Må jeg inn å betale, kjører jeg til neste stasjon. Jeg Må ha kortautomat. Da slipper jeg å prate med noen som helst, jeg slipper å bry meg om hvilken pumpe jeg fyller fra (med mindre det er èn kortautomat til flere pumper), og jeg later som om jeg bare kjøper noe i butikken uten å hilse på kassafolket! øvelse gjør mester
min<3 Skrevet 6. august 2012 #12 Skrevet 6. august 2012 Jeg har angst, det er for store folkemengder, og det å gjøre feil. Så mye mulig det har med det å gjøre.... Hi Skal du fylle og bruke kort, så kan du jo reise ned på natta. Da er det i allefall folketomt stort sett.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #13 Skrevet 6. august 2012 Jeg har jo så klart lyst å klare det.. Hittil har bekjente kommet med bensin til meg... Gjorde det engang, altså, hadde med en til å fylle for meg på stasjonen men føltes så dumt ut det og... Hi
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #14 Skrevet 6. august 2012 Jeg har jo så klart lyst å klare det.. Hittil har bekjente kommet med bensin til meg... Gjorde det engang, altså, hadde med en til å fylle for meg på stasjonen men føltes så dumt ut det og... Hi Mener du at for å få tak i bensin må du ha folk som kommer HJEM TIL DEG med den? Hvordan klarer du det? Min løsning er faktisk å slutte å kjøre bil. Når du verken ønsker å fylle selv eller ta med folk på bensinstasjonen for at de skal fylle for deg, er nok bilkjøring ikke noe for deg...
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #15 Skrevet 6. august 2012 Jeg kan IKKE noe for at jeg syns det er vanskelig som igjen skyldes angst? Jeg tvinger heller ikke folk til å komme med bensin. Jeg spørr, får jeg ja, gir jeg de penger. Jeg vet det er helt på trynet. Har du angst? Da vet du hvordan det er og slulle prøve å fullføre ting som har med angsten og gjøre. Uansett, så kom ikke jeg hit for å få beskjed om å legge bilkjøringa på hylla.. Jeg skrev om min "frykt". Siden jeg har angst for folkemengder skal jeg også legge det å være ute blant folk på hylla og? Det fungerer jo ikke...
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #16 Skrevet 6. august 2012 Jeg kan IKKE noe for at jeg syns det er vanskelig som igjen skyldes angst? Jeg tvinger heller ikke folk til å komme med bensin. Jeg spørr, får jeg ja, gir jeg de penger. Jeg vet det er helt på trynet. Har du angst? Da vet du hvordan det er og slulle prøve å fullføre ting som har med angsten og gjøre. Uansett, så kom ikke jeg hit for å få beskjed om å legge bilkjøringa på hylla.. Jeg skrev om min "frykt". Siden jeg har angst for folkemengder skal jeg også legge det å være ute blant folk på hylla og? Det fungerer jo ikke... Nei, men bilkjøring er noe som er potensielt farlig, og man bør beherske alle aspekter ved det for å være trygg sjåfør. Det er også noe som ikke alle mestrer, og ingen krav å ha førerkort i voksen alder. Hvis det finnes offentlig transport som er bra regulert der dere bor, hadde jeg heller satset på det eller at mannen kjører til jeg var helt sikker på at jeg skulle klare oppgaven å dra på en bensinstasjon.
Kjærepære Skrevet 6. august 2012 #17 Skrevet 6. august 2012 Hvorfor skal hun slutte å kjøre om det kun er fylling av bensin som er problemet? Angsten har tydeligvis med folkemengder å gjøre, så hun klarer jo fint å kjøre! Blir som å si at du ikke får kjøpe hus med loft om du har angst for trapper.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #18 Skrevet 6. august 2012 Hvorfor skal hun slutte å kjøre om det kun er fylling av bensin som er problemet? Angsten har tydeligvis med folkemengder å gjøre, så hun klarer jo fint å kjøre! Blir som å si at du ikke får kjøpe hus med loft om du har angst for trapper. Det at man er redd for å gjøre feil blant masse folk på bensinstasjon kan gi utslag også i trafikken - at man plutselig får panikk med mange biler rundt, i en vanskelig situasjon. Men det er MIN personlige mening.
Kjærepære Skrevet 6. august 2012 #19 Skrevet 6. august 2012 Skjønner hva du mener. Men jeg regner med at trådstarter vet best hvordan hun reagerer på ulike situasjoner
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 6. august 2012 #20 Skrevet 6. august 2012 Vel, det er bare å hive seg uti det HI! Du må jo før eller siden gjøre det! Finn et rolig tidspunkt, en rolig bensinstasjon, og kortautomat (som nevnt, MYYYE bedre!) Da er det bare deg, bilen, og bensinpumpa. Dette klarer du!
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #21 Skrevet 6. august 2012 Buss går ikke her annet enn skuleruten. Det å kjøre går helt fint, det er slik før meg at sitter jeg i en bil er jeg tryggere enn om jeg åpner døra og går ut, det er da det hemmer meg.. og jeg skal klare det en eller annen gang. Hi
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #22 Skrevet 6. august 2012 Da jeg tok lappen, var det en [dame] på teorikurset som ønsket at å fylle bensin var en del av kjøreopplæringa. Kanskje det burde vært en del av pensum i kjøreopplæringa?
Mrs. Bouquet Skrevet 6. august 2012 #23 Skrevet 6. august 2012 Da jeg tok lappen, var det en [dame] på teorikurset som ønsket at å fylle bensin var en del av kjøreopplæringa. Kanskje det burde vært en del av pensum i kjøreopplæringa? Ja, egentlig burde det være en selvfølge. Men det er vel mannfolk som stort sett har lagt opp hvordan kjøreopplæringa skal foregå, og de har vel ikke tenkt tanken at det er noe som må læres.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #24 Skrevet 6. august 2012 Godt å se at det er flere som har angst for å gjøre feil. Jeg "liker" heller ikke å fylle drivstoff, men jeg gjør det da. Har hatt lappen i 6 år. Er redd for at jeg skal kjøre for langt unna automaten, slik at jeg må inn i bilen å kjøre flytte den nærmere. Er redd at noen skal se det. Kjørte til og med på kanten bensinpumpene står på en gang. Men masse folk i rundt. Det var flaut det, men overlevde det også Og er redd for å fylle feil drivstoff Sjekker alltid flere ganger før jeg tar taki i slangen med riktig drivstoff. Er bare å kaste seg ut i det. Skal litt til for å klare å gjøre feil. Og dra heller på kveldstid når det er lite/ingen folk i rundt deg. Og det beste er, hvis man gjør feil, kan man bare sette seg inn i bilen å kjøre derifra etterpå. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #25 Skrevet 6. august 2012 Jeg har selv slitt med angst og vet hvor lammende det kan være, men veien ut av angsten er å møte den. Husker at jeg hadde angst for å gå i butikken, men jeg mobiliserte alt jeg hadde av viljestyrke og tvang meg selv til å gå inn hver dag for å kjøpe en eller to ting. Til å begynne med gikk jeg bare inn når det var lite folk der, men etterhvert som det gikk bra så gikk jeg også inn mens det var mange mennesker der. Nå har jeg vært angstfri i mange år Du vil aldri bli bedre hvis du ikke utfordrer deg selv. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå