Gå til innhold

Dere som har gått ned i vekt med lavkarbo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere også tenkt på kalorier? Jeg har gått ett halvt år på lavkarbo. Ligger på rundt 25 gram karbohydrater om dagen, og har gått opp 300 gram i løpet av dette halvåret :(

Jeg skal ned ca 30 kilo, så er nok å ta av. Har gått ned 10 kilo på lavkarbo tidligere, for 3-4 år siden. Har ikke skeiet ut EN eneste gang. Må nok senke kaloriinntaket tenker jeg. Hvor mye kalorier er det greit å ligge på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått ned i vekt med lavkarbo og jeg har ikke tenkt på kalorier, kun karbohydrater.

Du skal ikke telle kalorier når du går på lavkarbo, men konsentrere deg om karbo i stedet.

Skrevet
Jeg har gått ned i vekt med lavkarbo og jeg har ikke tenkt på kalorier, kun karbohydrater. Du skal ikke telle kalorier når du går på lavkarbo, men konsentrere deg om karbo i stedet.

Men det fungerer jo ikke. Spiser som sagt rundt 25 gram karbohydrater hver dag, og vekta rikker seg ikke.

Skrevet

Du må ikke senke inntaket av kalorier. Om du gjør det så må du begynne å spise normalt med karbohydrater. Du kan ikke leve på et minimum av begge deler.

Jeg gikk ned 10 kilo på lavkarbo (og har fortsatt holdt vekten 1 år etter). Spiste rent kjøtt, mye fisk, kylling og grønnsaker. Jeg spiste IKKE mye fett, men rene produkter og litt mørk sjokolade nå og da.

Skrevet

Jeg fikk desverre ikke så mye ut av lavkarbo, men klarte litt ved hjelp av å spise "vanlig" men trene.

Skrevet

Problemet er at lavkarbo passer så bra for meg. Jeg spiser verken brød, pasta eller ris til vanlig. Har spist noe potet, men ikke så mye. Min store synd er sukker! Totalt sukkeravhengig. Dette er jeg helt kvitt etter at jeg gikk over til lavkarbo, har ikke lyst på sjokolade engang.

Hadde jeg bare gått ned i vekt, så hadde dette vært supert!

Kanskje jeg skal prøve å gå over til litt magrere meieriprodukter, f.eks kesam istedetfor rømme osv.. Evt. kutte litt ned på nøtter, det er det jo mye kalorier i.

Ser bare for meg at jeg får i meg for mye kalorier, og at det er derfor jeg ikke går ned, men det kan jo være andre årsaker. Jeg trener forresten også, jogging/rask gange og styrketrening.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Du må spise litt mer fett og proteiner da...

Skrevet

Prøv med lavere inntak av karbohydrater.

Skrevet

Så rart at du ikke går ned! Jeg har levd på karboredusert kosthold i 1 år og har gått ned 15 kilo. Har ikke fulgt det slavisk heller, og har ikke tenkt på kalorier. Kanskje du skulle prøvd PSMF? Det er jo litt som lavkarbo, bare med redusert fett også, og derfor også veldig lite kalorier.

Skrevet

Du burde ikke gå under 25g karbohydrater-på sikt kan du få lever/nyreskader.Hvis du ikke går ned spiser du for mye mat generelt eller for lite fett.Det skal være mye fett! jeg raste ned på lavkarbo..med en gang jeg sluttet este jeg ut og gikk opp det dobbelte..

Skrevet

Du må jo ikke finne på å telle kalorier når du går på lavkarbo.Du SKAL jo ha mange kalorier,bare ikke mye karbohydrater.

Skrevet
Du burde ikke gå under 25g karbohydrater-på sikt kan du få lever/nyreskader.Hvis du ikke går ned spiser du for mye mat generelt eller for lite fett.Det skal være mye fett! jeg raste ned på lavkarbo..med en gang jeg sluttet este jeg ut og gikk opp det dobbelte..

Det vil du gjøre uansett når du slanker deg og går tilbake til det kostholdet du hadde tidligere. Har ingenting med lavkarbo og gjøre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...