Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en baby på 6 uker som jeg fullammer. Han foretrekker den ene puppen, og jeg ser også når jeg pumper at det kommer mye melk fra den venstre, og lite fra den høyre. Det tar lenger tid før det begynner å renne fra den høyre, det er nok derfor han foretrekker den venstre. Jeg tror det har sammenheng med at jeg har hatt piercing i brystvorten på høyre side (tatt den ut for mange år siden, men er vel arrvev).

Nå er det så mye forskjell at jeg kan se det, med en stor og en mindre pupp. Dette vil jeg jo ikke gå rundt med i et år, så er det noen som har tips til hvordan jeg kan øke produksjonen i den høyre puppen? Er det bare å tilby denne f.eks dobbelt så ofte som den andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet har en favorittpupp, og vi har en som vi synes det er bedre å amme fra. Mine er ikke forskjellige i størrelse, men de har forskjellig melkemengde. Når det gjelder å øke produksjonen kun i det ene, så har jeg ingen råd å komme med egentlig. Hvis du prøver å øke på den ene, så vil det vel minke i den andre?

Legg først til på høyre side to ganger, så legger du til den tredje gangen på venstre? Hvis det blir for lite etter å ha spist høyre side, så får du gi litt fra venstre som påtår :)

Bare et forslag :)

Skrevet

Takk for svar. Det var noe sånt jeg tenkte.

Flere som har innspill?

Skrevet

Jeg har alltid hatt mest i venstre, nesten dobbelt så mye når jeg har pumpet. Jeg prøvde lenge å øke produksjonen på høyre side, men gav opp.

Skrevet

Jeg endte med å amme bare på en pupp, og utlignet størrelsesforskjellen med et ekstra ullinnlegg i den tomme puppen. Ungen ville ikke ha den puppen som var treig, og siden jeg hadde mer enn nok i den ene så gadd jeg ikke mase med det etter en stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...