Tommelopp! Skrevet 6. august 2012 #1 Skrevet 6. august 2012 Inspirert av tråden om ferie og barnepass.. Jeg har ei super nabojente på 15 år som er barnevakt for en eller to av ungene mine en gang i blant. Er det noen som mener noe om hva som er grei lønn for slik jobb? Her har lønna variert litt, og hun sier alltid at det er mer enn nok, men hva er det vanlige? Tenker mest på timelønn, da det er veldig varierende hvor lenge jobben varer.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #2 Skrevet 6. august 2012 Snuppa her på 15 år får 150 kr for å vaske i 1,5 time om ettermiddagen, dvs 100 kr timen. Jeg syns at det kan være greit med 100 kr for første time, og så kanskje 50-75 kr for de neste? Det er nok svært forskjellig praksis etter hvor man bor, men jeg vet hvertfall at snuppa her hadde vært veldig fornøyd med det.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #3 Skrevet 6. august 2012 Vi gir 50 kr til vår nabojente på 16 år. Dette har vi avklart sammen med henne og foreldrene, så alle synes det er en grei pris Men noen ganger stikker vi til henne litt ekstra fordi vi setter utrolig stor pris på henne, og barna elsker henne.
chiqita Skrevet 6. august 2012 #4 Skrevet 6. august 2012 Bruker å ha barnevakt 1 kveld i uka, ca 2,5 timer. betaler barnevakten 200 for det. Hun er 15 år Hun får ikke mer dersom det blir lengre og hun får samme dersom det blir kortere Har en annen barnevakt som er noe eldre (17 år), bruker henne dersom vi skal ut og kose oss en kveld. Hun får 500 for kvelden + mat, snop, brus osv. Vi får henne også hjem etterpå Tror begge barnevaktene våre er fornøyde med betalingen. De sier iallefall ikke noe annet når vi spør...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå