Celcius73 Skrevet 6. august 2012 #2 Skrevet 6. august 2012 Prøv bambus hvis det er mye plage med eksem. Bambus har mange av de samme egenskaper som ull, bare at det ikke klør og gjør eksem verre. Claire har nylig kommet med bodyer i bambus. LilleBa har mye fint - men DYRT. Og ByTorinn har hatt klær i bambus/ull.
Major HotLips Houlihan Skrevet 6. august 2012 #3 Skrevet 6. august 2012 Joha har ulltøy med bomull innerst. Kjempefint for kløende eksembarn
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #4 Skrevet 6. august 2012 Joha har ulltøy med bomull innerst. Kjempefint for kløende eksembarn Hvilket merke bruker du?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #5 Skrevet 6. august 2012 Joha har ulltøy med bomull innerst. Kjempefint for kløende eksembarn Hvilket merke bruker du? Unnskyld, ser nå at du skrev Joha.
kommer nr3? Skrevet 6. august 2012 #6 Skrevet 6. august 2012 devold funket fint på gutten min. han hadde litt atopisk og måtte også ha det laget med bomull inni
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #7 Skrevet 6. august 2012 Ulla fra Cubus syns jeg var fint til min med atopisk.
Regina Phalange Skrevet 6. august 2012 #8 Skrevet 6. august 2012 Mulig dette er et dumt spørsmål men om det er bomull innerst, får man da den gode ull egenskapen? Hører alle sier at man skal ha ull innerst fordi et puster best, blir ikke våt Osv?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #9 Skrevet 6. august 2012 Bør ikke bruke noe som helst type ull mot huden når man har eksem eller er ømfintlig for ull. Barna blir enten klamme, føler seg altfor varme eller får følelsen av gåsehud og at de fryser. Så det er ubehagelig på andre måter enn at det klør. Når man har bomull innerst får man ikke helt den samme effekten, fordi når man svetter så trekker bomull fuktigheten til seg, men med ull på utsiden vil det alikevel ta tid før en blir kald. Reagerer man på ull har man ikke noe valg. Da er det ikke bra å bruke ull innerst uansett. Her har vi brukt forskjellige merker som har annen innside enn ull, enten om det er teknisk stoff eller vanlig bomull. Devold, claire, joha, Helly Hansen, Stilongs osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå