Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #1 Skrevet 6. august 2012 Min samboer gjennom snart 3år nå kom med litt av en avsløring her om dagen. Jeg har et barn på 4år og sammen har vi en liten baby. 4-åringen har brukt å være litt på besøk hos moren hans, har til og med overnattet der. Jeg har jo vært kjempeglad for at mitt barn har blitt tatt så godt imot der, og samboer har sagt at moren kan jo passe babyen når jeg begynner jobbe igjen, i og med at vi begge jobber turnus. Så plutselig her om dagen forteller han meg at mora er alkoholiker, drikker alt hun kommer over, og slik har hun vært i ca 20år!!!!!! Vært inn og ut av avvenning! Hun er bare veldig flink til å skjule det... HVA?! Enda jeg har spurt han flere ganger i forbindelse med bursdag/jul om vi skal kjøpe en flaske vin etc. og da har fått til svar at hun ikke drikker alkohol. Han har altså løyet til meg, samt utsatt mitt barn for dette! Attpåtil foreslått at babyen ska være der?? Eneste grunnen til at han fortalte dette nå var fordi faren hans la press på han, og jeg nok hadde funnet det ut selv om kort tid! Jeg skjønner jo sef at dette er vanskelig for sambo osv.. Men jeg føler meg lurt.. Trenger noen tips her altså, hva hadde du gjort? Kan legge til at vi har det kjempefint sammen, og jeg har trodd fram til nå at vi kunne snakke om alt. :/
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #2 Skrevet 6. august 2012 Om hun har passet barna i en tørr periode er det vel greit?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #3 Skrevet 6. august 2012 Jeg ville nok ikke la henne ta ansvaret for en baby. Dette kan du også forklare for han at det vil jo kunne være med på å stresse henne mer. Ellers så tipper jeg at det er skam som gjør at han ikke har villet sagt det til deg før, sett dere ned og snakk rolig gjennom dette.
Netti*** Skrevet 6. august 2012 #4 Skrevet 6. august 2012 Hadde for det første blitt veldig lei meg for at samboer har holdt det så godt skjult. Du skriver at han sa det etter press fra faren sin. Hvis faren bor i lag med moren er vel han den rette å ta en prat med. Han vet nok godt hvordan moren er i fylla. Er jo flere typer alkoholikere. Du har husmoralkisen som Kitty i That's 70-show. Men så har du også de som ikke evner å ta vare på seg selv, og i allefall ikke et barn. Faren kan sikkert fortelle deg om hun skjerper seg når hun har barn på besøk. Hvis hun er nykter akkurat da er det jo bra for både henne og barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå