Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #1 Skrevet 6. august 2012 Ammingen har gått veldig fint, men plutselig vil ikke babyen die... Melkeproduksjonen går som følge av ammestreik ned... Og nå er det vel umulig å få han til å ta den etterhvert. Pumper og pumper, men har lite melk og dette har pågått i snart en uke... Har ikke lyst å gi opp, men vet ikke arme råd. Skal jeg forsøke en elektrisk pumpe og evt nesespray for å få i gang utdrivningen (er blitt litt treg) eller innse at dette ikke fungerer lenger? Opplever det som et stort nederlag...
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #2 Skrevet 6. august 2012 Prøv ammete, jeg fikk opp melkeproduksjonen kraftig opp etter influensa og så å si forsvunnet melk. Morgenen etter jeg tok ammete for første gang, var det oversvømmelse i senga, hehe. Hvis det ikke funket, hadde jeg gitt opp ammingen. Barnets første leveår skal ikke kun bestå av såre pupper, pumping og slit. Og nei, det er ikke nederlag å ikke få til amminga. Det er kun i dette landet med helsesøstre og andre som leker ammepoliti at man tror det.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #3 Skrevet 6. august 2012 Må sies at babyen er godt over halvåret og spiser mye fast føde, men man skal jo amme til barnet er et år... Og det vil jeg så veldig gjerne få til, men ser mørkt ut... Drikker ammete allerede uten at det ser ut til å hjelpe for meg.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #4 Skrevet 6. august 2012 Bruk elektisk pumpe, men det er skitsomt. Jeg måtte pumpe annen hver time døgnet rundt noen dager. Jeg tok flere kurer med afipran (kvalmestillende tabiletter) for å få opp melkeproduksjonen. Fikk veldig god hjelp fra amme pol også.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #5 Skrevet 6. august 2012 Må sies at babyen er godt over halvåret og spiser mye fast føde, men man skal jo amme til barnet er et år... Og det vil jeg så veldig gjerne få til, men ser mørkt ut... Drikker ammete allerede uten at det ser ut til å hjelpe for meg. Man SKAL ikke på død og liv amme til barnet er 1 år. Man BøR tilstrebe å gjøre det, men det er lov å gi opp hvis ammingen er bare strev, slit og gråt. Både barn og mor har det mye bedre hvis barnet får MME og mor er uthvilt, glad og ikke lever i smerte- og pumpehelvete.
Lady lovely locks Skrevet 6. august 2012 #6 Skrevet 6. august 2012 Før eller senere MÅ du jo slutte... Hvor gamelt er barnet da? Men om barne er forholdsvis lite og du orker Å legge mye jobb i det sÅ er jo det bare bra. MEN det er ingen katastrofe eller et stort nederlag Å etterhvert gÅ over pÅ mme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå