Gå til innhold

Til dere som har mistet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skjedde det?

Jeg er 11+1.. igårkveld blødde jeg såpass at det såvidt gikk gjennom buksa. Imorges hadde jeg bare bittelitt blod, men litt grumsete..

Jeg har ikke sesielt vondt i magen..

Dere som evt fikk vondt i magen, når i hendelsesforløpet skjedde det?

Jeg har to fine svangerskap før dette, og kjente at det var utrolig kjipt nå som skuldrene hadde begynt å senke seg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, ser at du ikke har fått noe svar her, og det skyldes nok at der finnes 1000 lilke tråder her inne. Det er dessverre ikke noe fasitsvar her.

Noen blør litt, noen blør mye, noen har smerter, noen har ikke smerter. To stykker med akkurat samme symptomer kan opleve to ulike utfall, at en mister og en beholder. Venninna mi ble lagt inn pga ekstremt stor blødning og magesmerter, men fødte til slutt ei nydelig velskapt jente :) jeg derimot blødde uten smerter og mistet.

Ring legen og ta en hcg test kanskje ? Og sjekk gjerne de andre trådene ang blødnig/spontanabort, så ser du de ulike svarene og hvor mange som det faktisk går bra med :)

Lykke til :)

Skrevet

Blodet kommer ofte fra blodårer som sprekker på utsiden av livmoren, da den vokser veldigfort og strekkes veldig nå.

Skrevet

De to første gangene var det som ekstra kraftig mens med smerter (uke 7 og 8), tredje gangen kom det kun en liten klump med koagulert blod (missed abortion i uke 14).

Skrevet

Jeg hadde en spontanabort i uke 7. Det begynte med bare litt rosafarget utflod i flere dager, før jeg våknet en morgen og så at sengen var full av blod. Kan ikke huske smerter, selv om jeg hadde skikkelige menssmerter før aborten. Mulig litt små-mageknip-greier, men ikke vondt. Det hadde jeg husket.

Jeg fikk utskrapning samme dag som jeg våknet i blodpølen i senga.

Dette var min første graviditet, og jeg husker at jeg snakket til fosteret om å holde seg der inne. Og selv om fosteret var dødt, så holdt det seg der til UL'en for å sjekke hjerteslag og alt sammen...... Der var ikke hjerteslag.....

Jeg var så lei meg, for det var så planlagt. Og jeg tenker fortsatt på det, selv om det nå er over 20 år siden. Jeg vet det ville blitt ei jente.

Når dette er sagt, så vil jeg også fortelle at det er ekstremt mange svangerskap som ender i aborter(ca 25-35% av alle svangerskap, faktisk). Ikke alltid den gravide vet at det er abort, fordi det skjer så tidlig. Og da blir det ofte oppfattet som en litt sterkere mens enn vanlig.

Og når det skjer senere, så er det som regel fordi det er noe så ekstremt galt med fosteret, at det faktisk ikke vil være levedyktig om man bar det frem. Naturens egen utvelgelse, kan man vel si. Og det skal man kanskje være glad for.

Håper alt går bra med deg, men samtidig må du tenke at kanskje det er til det beste om det ikke lykkes denne gangen. Naturen ordner, vet du. Husk også at du IKKE har skyld om det går galt!!!! Ikke let etter ting du skulle eller ikke skulle gjort!

Skrevet

#5 igjen. Så det var noe som kan oppfattes feil. Skikkelige menssmerter hadde jeg FØR GRAVIDITETEN, og ikke fØr aborten. Sorry.

Skrevet

Jeg fikk kjempevondt i magen,skikkelige kramper og fossblødde.Blødde faktisk i 2 uker..det er visst vanlig.Hvis du ikke hadde smerter og blodet nesten har stoppet,vil jeg kanskje tro at det går bra..

Masse lykke til!

Skrevet

Jeg hadde ikke vondt og bare litt brunt som kom ut 1 dag. MA uke 13. Ante ingen ting, men var ikke kvalm, noe jeg har vært med alle de 3 graviditetene som har gått bra. Håper du bare har en sprukket blodåre el!

Skrevet

Jeg gikk på toalettet en morgen og så det var litt blod på papiret når jeg tørket meg. Vet ikke hvorfor men jeg viste med en gang hva det betydde. Jeg vekket min daværende samboer og vi dro til sykehuset. Mens vi ventet på å få komme inn til legen gikk jeg på toalettet igjen og det var enda mer blod.De tok innvendig UL og det var ikke noe hjerteslag å finne. Var 7 uker på vei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...