Gå til innhold

Hvor tidlig våkner barna dine om morgenen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor gammelt/gamle er de? Når begynte de å sove litt lengre på morgenen?

Vår lille gutt på 9 mnd våkner mellom kl 0515 og 0550. (vi legger han kl 19 hver kveld) Som dere sikkert forstår så ønsker jeg noen tips. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt fra 0430 til 0600

Skrevet

Gikk litt fort: hun er 6,5 måned. Legger henne rundt 1800 (da er hun helt kake) .. Har prøvd å forskyve leggetiden, men da blir hun overtrøtt og bruker timesvis på å sovne. Sover dessuten ikke noe lenger på morningen uansett.. Så her er det ingen gode råd å få (fra meg altså).

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet (endret)

Fra hun var baby og helt frem til i vår sov hun til kl. 08/09, men nå i sommer, med lyse sommernetter, har hun begynt å våkne kl.05. Hurra!

Har ingen gode råd, bortsett fra å vente på mørketiden og håpe at det går seg til da;)

Endret av Lykke Fryd ♥
Skrevet

Vår lille gutt på 15 mnd. våkner en gang mellom 06.00 og 08.00, vi legger han ved 20/20.30 tiden:)

Vi har lært han at før kl. 06 er natt, så da er lysene fortsatt slukket og det er ingen som skal leke:) Det fungerer veldig bra!!

Så når han nå våkner før 6, og ser at det ikke er noe morsomt som skjer, så legger han seg igjen:)

Skrevet

5 åringen sover til mellom 6 og 8. Alt ettersom når han blir vekt opp av lillebror.Han legger seg ml 19.30 - 20.

Lillebror på 2 år er våken mellom 5 og 6. Han legger seg kl 19. klokken 5 har vært "favoritten" hans siden han var omlag et halvt år.

Minsten på 5 mnd sovner ml 19-21. Han begynner fort bli trøtt nærmere 19. Blir han overtrøtt drøyer han den lenger, men da gråter han er urolig. Sover til 5.30- 6.30.

Tidlig på'n og sånn blir det nok noen år fremover..:)

Skrevet

Lille er 20'mnd. Hun våkner mellom 6 og 7. Legger henne mellom 18-19 på kvelden. Sover hvertfall før 19.30. Om hun v

Skrevet

Som oftest er det ca 8,men alt fra 7 til 9 egentlig.

Legger han 7 om kvelden å han er snart ti månender,

Våkner han i 6 tiden så får han bare smokken,så da sovner han fort igjen ;)

Skrevet

8mnd og våkner nå ca 07. Hadde en periode da han våknet rundt 0430..zzz... Da hjalp det å justere på dagsøvnen samt å ordne det mørkere på rommet hans. Kan det være noe å prøve ut?

Skrevet

Nå er mine store^^

4-6-9 og de sover leeenge=)

Kanskje for lenge? Har fått påpakk av venner fordi at de sover, men jeg kan da ikke noe for at de liker å sove:O

Her er de oppe imellom 10.30 og 12.00 engang.

Tror jeg har sett han eldste opp før 09.00 3 ganger på de årene^^

Her er vi alle glad i å sove, og jeg har ikke noe imot at de sover lenge heller=)

4 og 6 legger seg rundt 19.00-19.30.

9 legger seg rundt 20.00 og 21.00.

Men han eldste er et herk og vekke også.

De to minste våkner etter et par dytt, men han på 9??? Jiiiises, der kan du rive veggene rundt han uten et grynt engang^^

Så jeg håper den i magen arver samme sovegener^^

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Eldste på snart 3 år våkner som regel en gang mellom kl 0630 og 0730. Hvis hun våkner tidligere, så kommer hun bare krypende opp i sengen vår og sovner igjen :)

Yngste på snart 6 mnd er litt mer håpløs. De siste ukene har han våknet kl 03, og vil gjerne stå opp da. Han er som regel våken til kl 05 (selv om det er mørkt og han får null oppmerksomhet!). Når han sovner igjen sover han da gjerne til kl 0730.

Men i dag måtte jeg faktisk vekke han kl 0700 etter å ha sovet hele natten... hurra :) La det bli flere slike dager!!!

Skrevet

Han sover hele natten så føler jeg ikke kan klage da. ;)

Vi har det helt mørkt på rommet hans og smokk vil han ikke ha.

Jeg har, dessverre, forstått det slik at det ikke er uvanlig at de er morgenfugler i den alderen. Men det er jo lov å glede seg til han sover til 0600. :)

HI

Skrevet

19 mnd, legger seg kl 19 og våkner mellom 06.30 og 08.30.

Skrevet

Har en seksåring som alltid har vært skikkelg b-menneske. Sover som regel til klokka 10.00 (i helgene), men jeg har faktisk måttet dra han ut av senga nærmere 12 ;) Lurer på hvordan han blir som tenåring!

Men, det er ikke bare positivt heller altså, det er deilig i helgene, men på hverdager når han skal på skolen er det ett slit. Han liker å dusje på morgenen da, så hvis jeg sier "du må stå opp NÅ for å rekke å dusje", så kommer han seg som regel opp :)

Skrevet

Barna er 3 og 6 og sover til 8-9. Minste har alltid sovet mye, eldste var morgenfugl (5-6) til hun rundet 3.

Skrevet

Snuppa sover 12 timer, så legger jeg henne kl 20, våkner hun kl 0800. I sommer har jeg lagt henne kl 2100, for å få litt mer søvn om morgenen:)

Hun er 7,5 mnd.

Skrevet

Eldste på 3 år legger seg 19-19.30 og våkner mellom 05.30-08.00.

Minste har vært mye urolig siden han var baby og har alltid startet dagen alt for tidlig. Nå er han 22 mnd og legger seg mellom 18.30-19.15 og våkner alt fra 03.15-07.00. Oftere rundt 05.00 enn 07.00 for å si det sånn. Men nå kommer det jo snart en liten en igjen,så må belage oss på lite søvn en god stund til.

Skrevet

9,5 år: Våkner normalt rundt kl 6.30, men kan våkne både før dette og mye senere. I går sov han til kl 9, men det er svært uvanlig.

7,5 år: Våkner ofte i 5.30-6.00-tiden i følge ham selv, og ligger da og leser i Donald til 6.30 som er da de "har lov" til å stå opp. Men han kan gjerne sover til 6.30-7 også og har gjort det nå de siste ukene. Noen få ganger lenger også. Han har alltid vært en morgenfugl og kunne gjerne våkne og ville opp i 5-tiden på den alderen som din er i nå.

5 år: Våkner rundt 6-6.30 normalt sett, men kan sover til 7-7.30 innimellom.

3 år (om en uke): Hun er den som har vært/er mest urolig på selv natten, men ha alltid vært den som har sovet lengst på morgenkvisten. Hun sover normalt til kl 7-7.30, men kan godt sove til kl 8-9 også. I kortere perioder våkner hun i 6-6.30-tiden.

Tips...? Tja, ofte har det hjulpet litt å regulere på dagsovingen for å få lengre morgninger, men det er dessverre ikke helt uvanlig at så små liker å stå tidlig opp. Alle guttene mine har vært morgenfugler som har villet stå opp i 5.30-tiden på den tiden. Det er bare vesla som har sovet "lenge".

Skrevet

Min er 3 år, legger seg rundt 19:00-19:30. Og sover til ca 08:00.

Når han var liten, altså baby fra: 6 mnd. så kunne han sove til 10:00 og lengre, men det lot vi aldri han gjøre. Må jo huske å spise og få tid til andre ting også!

Han har også hatt sine tendenser å våkne rundt i 05:00. Det jeg pleier å gjøre for å få han til å sove lengre er å prate med han, fortelle han at det forsatt er natt, mamma vil sove litt til, pappa sover. alle sover. Nesten ingen lyder ute, ingen onga eller biler. Se på himmelen, sola er ennå ikke helt oppe. Hørtes kanskje litt for enkelt ut? Men dette har vi holdt på lenge, så han forstår dette ganske så godt nå. Ellers så pleier jeg å ta han med i sengen vår, å der sovner vi fint sammen. ikke for mye snakking blir det. Stryke han litt på kinnet, å der sovnet han. Pleide å skifte bleie før han fikk komme inn, eller sovna i sin. Kan jo også være det som plager.

Gjest Mamma til 3 små Gull
Skrevet

Har tvillinger på 5 mnd og ei på 3 år. Den ene tvillingen våkner mellom 04.00 og 05.30 hver morgen. Hun er veldig flink til å lage liv på morgenen, så det tar ikke lang tid før de andre våkner. Så her er det full rulle kl 06.00.

Har desverre ikke noe tips. Har alltid vært bortskjemt med at 3-åringer har sovet til i 8-9 tiden, så er uvant å stå opp så tidlig. Hadde ikke gjort meg noe med ett par timer ekstra på morgenen :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...