Gå til innhold

Amming, MME, dårlig samvittighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er snart 4 og 1/2 mnd og amminga gjør meg gal. På kvelden/natten går det helt fint, men på dagtid har jeg aldri nok melk. Jeg begynte å gi han litt MME én gang om dagen da han var rundt to mnd gammel (bortsett fra det fikk han bare morsmelk), men nå har jeg aldri nok melk til et helt måltid på dagtid.. Så under hvert måltid blir både jeg og han frustrert fordi det ikke er nok melk, og det hele blir bare styr da jeg skifter fra side til side, han gråter og jeg til slutt må legge han gråtende fra meg for å varme MME. Nå vurderer jeg å gi opp amminga, men jeg får så dårlig samvittighet. Vil jo gjerne amme gutten min siden morsmelk er så bra for han.. I tillegg er jeg kjempebekymret for feks. krybbedød og annet som morsmelk virker forebyggende mot. Hva kan jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vært kjempeflink som har ammet så lenge og det er ikke noe galt i å delamme og gi mme. Det viktigste er at gutten din blir mett :) Syns du er flink jeg!

Skrevet

Jeg begynte å gi mme til dattera mi da hun var 6 uker. Hun skrek og skrek, og jeg ammet henne hver tredje time uten at det var bedre. Men da gav jeg henne mme første gang, og hun sov nesten hele natta. Siden hun var 4 måneder fikk hun bare mme. Nå er hun 3 år, og har vært syk bare to ganger selv om hun går i barnehagen.

Mitt råd er at du slapper av, for det er ingenting galt med å gi mme. Det viktigste er at barnet er mett og fornøyd.

Skrevet

hvis du vil fortsette å fullamme , så ta et økedøgn eller to, da får du kanskje opp produksjonen såpass at du kan slappe av med ammingen litt til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...