solstråle- g09 og ?12 Skrevet 5. august 2012 #1 Skrevet 5. august 2012 Jeg begynner på studiet mitt igjen 13. August, og mannen min skal få være hjemme med vesla på 6 mnd. Tingen er at hun nekter å ta flaska! Har til nå prøvd tutteflaske med mam tutt (flat på sidene str. 1/2/3), denne får henne bare til å skrike å gråte, nekter å spise noe som helst da. Tutekopp agent, tygger bare på denne og får jo derfor heller ikke noe i seg. Medela flaske og tutt, tygger bare på denne også. Jeg blir snart gal!! Jenta må jo få i seg mat selv om jeg ikke er hjemme! Gruer meg halvt i hjel til å begynne på skolen igjen fra før, og dette hjelper ikke på! Har dere flinke mammaer noen tips og råd og komme med, er klar til å prøve alt!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #2 Skrevet 5. august 2012 Men, har du ikke prøvd vanlige tåteflasker? Avent eller dr. brown f.eks? Tutekopper er vel for litt eldre barn? Mulig jeg misforstår her, men...
Anonym bruker Skrevet 5. august 2012 #3 Skrevet 5. august 2012 Kan hende du må jobbe litt for å få henne til å forstå det. La mannen din gjøre jobben slik at det ikke lukter melk annetsteds enn fra flasken. Klem ut litt melk slik at hun får det på leppene/i munnen, og dermed etterhvert fatter interesse for flasken. Jeg vil anbefale tut med ganske stort hull, slik at hun ikke må jobbe så voldsomt for å få ut melken... Det går også an å koppmate i verste fall. Helle litt og litt melk inn i munnen hennes. Prøv å ikke stresse! Det går seg til! :-))
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 5. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 5. august 2012 Har prøvd tåteflaske jo, skrev det før tutekoppen mulig jeg har skrevet det på dialekt og at det derfor kan misforstås litt sent merker jeg! Prøvd avent tåteflaske med mam tutt, den med flate sider. Denne blånekter hun å ta, og gråter bare hun ser flaska.
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 5. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 5. august 2012 Kan hende du må jobbe litt for å få henne til å forstå det. La mannen din gjøre jobben slik at det ikke lukter melk annetsteds enn fra flasken. Klem ut litt melk slik at hun får det på leppene/i munnen, og dermed etterhvert fatter interesse for flasken. Jeg vil anbefale tut med ganske stort hull, slik at hun ikke må jobbe så voldsomt for å få ut melken... Det går også an å koppmate i verste fall. Helle litt og litt melk inn i munnen hennes. Prøv å ikke stresse! Det går seg til! :-)) Er min mann som har stått for størstedelene av flasketilvenningen, noe som har endt med sultestreiking hos vesla ved tre anledninger mens jeg har vært borte. Vi får trå til med intensiv tilvenning denne ukå og satse på det beste koppmating blir jo altarnativet hvis alt skjærer seg! Tusen takk for svar
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 5. august 2012 #6 Skrevet 5. august 2012 Har prøvd tåteflaske jo, skrev det før tutekoppen mulig jeg har skrevet det på dialekt og at det derfor kan misforstås litt sent merker jeg! Prøvd avent tåteflaske med mam tutt, den med flate sider. Denne blånekter hun å ta, og gråter bare hun ser flaska. Prøvd med avent-tut da? Den som hører til flaska mener jeg?
Soveposen Skrevet 6. august 2012 #7 Skrevet 6. august 2012 Lillemor har ALDRI tatt flaska (6,5) mnd, og har prøvd mange tutekopper - hun skjønner bare ikke greia. Men det var helt til jeg prøvde dr. Browns tutekopp! Gud for en fantastisk oppfinnelse! Hun suger som bare det:D Tuten er myk og i tillegg er det UMULIG å søle med koppen
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #8 Skrevet 6. august 2012 Tommee tippee flaskene! "closer to nature, shaped like a nipple"
monty12 Skrevet 6. august 2012 #9 Skrevet 6. august 2012 Kan hun ikke bare drikke av en helt vanlig kopp da Med hjelp selvsagt :-))? Mulig det bare er meg, men jeg ser ingen grunn til å stresse med å lære en så "stor" baby å bruke tåteflaske hvis du ikke har lykkes så langt. Da ville jeg heller som sagt prøvd kopp. Min jente skjønte ingenting av tåteflaskene (prøvde mange forskjellige), så de har vi pakket bort. Hun er 6 måneder og har drukket av kopp en drøy måned. Og hvis det gjelder å få i barnet mat kan hun vel også få grøt e.l. med skje når hun er seks måneder?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2012 #10 Skrevet 6. august 2012 Medela Calma? Det er en flaske som ligner på brystene i utformelse og som ikke "slipper" melka ut, men barnet må suge selv. Kanskje bedre? http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-901322.aspx Ellers bare mat med vanlig kopp. Det måtte mamma gjøre med meg når hun satt med blødende brystvorter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå